Ga naar inhoud

Videokaart vervangen - tips?


Aanbevolen berichten

Ik zit er aan te denken om mijn videokaart te vervangen. In mijn PC zit nu een ATI Radeon HD 4770. Die doet het nog goed, maar is wel vrij basic en de prestaties zijn niet heel denderend. Ik heb een CoolerMaster voeding van 450W met (min.) 10A op de 12V-lijn, dus dat zit wel goed volgens mij. Verdere gegevens: - Asus P5Q SE PLUS moederbord - Intel Core2Duo E7400 @ 2,80 GHz - 4 GB RAM (idee om uit te breiden naar 8 GB) - Windows 7 Ultimate x64 Ik wil niet te veel geld uitgeven, dus mijn budget is maximaal ¤75,-. Dan houd ik ook nog wat geld over voor het uitbreiden van het geheugen :-) Alvast bedankt voor de moeite ;-) !
Link naar reactie
Videokaarten rond de 75 euro, bijv. de Radeon [url=http://azerty.nl/producten/product_detail/3921/556410/club-3d-radeon-hd-7750-grafische-kaart-radeon-hd-7750-1-gb-ddr3-pci-express-3-0-x16-dvi-d-sub-hdmi.html]HD 7750[/url] zijn niet bijzonder veel sneller als de HD 4770, hooguit 50% betere prestaties. Wil je significant betere gameprestaties, dan kun je beter die geheugenuitbreiding (ca. 55 euro voor 2x2GB DDR2?) achterwege laten en het geld van die upgrade ook in de videokaart stoppen. Dus voor ca. 130 euro kun je dan een Radeon HD 7790 aanschaffen, of voor ca. 120 euro een GeForce GTX 650 Ti. Dat zijn kaarten die wel tot 2.5x meer grafische kracht hebben dan je huidige HD 4770.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...