Ga naar inhoud

Videokaart werkt niet meer na een upgrade naar windows7


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een medion pc,windows xp media center Edition 2005, de MD 8818 ML maar direct bij aankoop een upgrade erbij gekregen naar vista, enkele jaartjes oud,maar werkt perfect, maar nu heb ik hem van vista geupdated naar windows7 en nu heb ik een probleem met mijn grafische kaart, hij start niet op en blijft hangen bij het windowslogo.Dan moet ik hem weer rebooten en opstarten met de juiste configuratie en dan werkt het weer, maar zie ik dat mijn grafische kaart niet geupdate is. Doe ik weer de update,hetzelfde liedje met opnieuw opstarten heb ik weer dat hij blijft hangen bij het windows logo. De grafische kaart is een nieuwe, een Nvidea gt 240 en deze werkte onder vista perfect. Verder heb ik van alles geprobeert, kaart eruit, opnieuw erin , andere kaart gekocht, hetzelfde probleem,dus mijn gt 240 was niet defect. ik heb de juiste driver geinstalleerd en vervolgens zie ik in apparaatbeheer een ? bij audioapparaat op High Defenition audiobus 2x en een ? bij Display, nu heb ik eerst allebei de audio stuurprogrammas bijgewerkt en opnieuw opgestart en waarempel..hij starte door, vervolgens heb ik de Display bijgewerkt en daarna zie ik onder beeldschermadapters mijn Nvidea Geforce GT 240 staan, opnieuw opgestart, en hij blijft weer op het windowslogo hangen. Audio gaat oke, display dus niet. vr gr Willard
Link naar reactie
[quote:0b15fed242="The Dragon"][quote:0b15fed242="willard"][quote:0b15fed242="outlaw99"]chipset drivers al geprobeerd te vernieuwen...? (wild guess) :?[/quote:0b15fed242] Hallo Outlow99, ik neem aan dat je een biosupdate bedoeld?[/quote:0b15fed242] Nee, hij bedoeld de chipset drivers van het moederbord..[/quote:0b15fed242] Hallo The Dragon, ik ben even aan het googlen gegaan en lees inderdaad dat het wel eens belangrijk kan zijn om dat te doen, en dat het niet zo gevaarlijk is als updaten, maar ik ben ook aan het zoeken geweest waar ik ze kan downloaden en ik kom niet verder dan betaalde sites, die ik ook niet zo vertrouw, allemaal buitenlandse sites. Iemand mischien een adresje waar ik ze wel kan vinden? Hieronder even wat info van mijn moederbord , gekregen via een programma speccy.. Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTDModel: MS-7318 (Socket 775)Chipset verkoper: VIAChipset model: P4M890Chipset herziening: 00Southbridge verkoper: VIASouthbridge model: VT8251Southbridge herziening: 00Systeemtemperatuur: 43 °CBIOS Merk: Phoenix Technologies, LTDVersie: 6.00 PGDatum: 9-11-2006
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...