Ga naar inhoud

Radeon HD5770 of 7770


Aanbevolen berichten

Na een lange tijd uit het computerwereldje -en daardoor ook van dit forum- geweest te zijn, wil ik hier graag weer wat meer tijd in steken. Leuk om hier weer eens wat te posten. :) Op dit moment ben ik aan het kijken naar een geschikte tweedehands videokaart om onder andere Battlefield 3 en in de toekomst misschien nog andere games te kunnen spelen. Nu gebruik ik een vrije kleine monitor met een lage resolutie (18,5" op 1366x768) waardoor het voor mij niet nodig is om een dure videokaart aan te schaffen. Na wat speurwerk kwam ik uit op de Radeon 5770 en 7770, beide kaarten lijken mij snel zat voor mijn situatie. De Radeon 5770 kan ik tweedehands krijgen voor 50 euro, en voor 80 euro een 7770. Mijn vraag is nu dan ook, is de 7770 het extra geld waard, of kan ik dan beter over zo'n 1,5 tot 2 jaar weer kijken naar een goede tweedehands kaart? Ik heb niet echt een budget, maar ik wil natuurlijk ook geen videokaart die te snel en/of te duur is voor mij. Ik weet dat het misschien een beetje koffiedik kijken is, maar omdat de meeste gebruikers hier toch wat meer over weten dan ik, stel ik de vraag toch maar. Specs: - Athlon II X4 640 - MSI 760GM-P23 (FX) - 8GB - Antec 450W - 18,5" TFT (1366x768) Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7770-7750-benchmark,3135-6.html Zoals je ziet zal het ook met een HD5770 een spel van het kaliber BF3 op zo'n lage schermresolutie prima gaan, maar misschien wil je ook ooit je monitor eens vervangen door een Full HD (1920x1080) scherm, zeker om nog meer te genieten van die mooie spellen. En dan kun je maar beter toch voor ca. 110 euro een HD7770 pakken. http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/303906;303910;310548;320043/
Link naar reactie
werk al tijden met twee pc's met allebei een 5770 erin en BF3/NFS most wanted/dirt3/dirt showdown hebben een veel hogere waarde dan standaardresolutie bij mij..met twee monitoren tegelijk aan....de 70 series van ATI kunnen absoluut meer aan dan hierboven geschetst... maar gezien het door jou aangegeven prijsverschil (wat is nou 30 euro) zou ik ook gaan voor de 7770... :wink:
Link naar reactie
Allereerst, mijn excuses voor de late reactie! Helaas kan de 7770 niet meer door gaan, de verkoper heeft een hoger bod gekregen waardoor het voor mij niet meer aantrekkelijk is om hem te kopen. (verschil met nieuwprijs vind ik te klein). Omdat ik nu ook niet meer verwacht dat ik voor rond de 80 euro een 7770 kan krijgen, en voor 1366x768 de 5770/6770 ook snel genoeg is, denk ik dat ik toch maar voor deze laatste ga. Desnoods kan ik altijd later nog een keer upgraden naar wat snellers. Een FullHD scherm zit er de komende jaren helaas ook niet in, dus ik moet het toch nog even houden op 1366x768.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...