Ga naar inhoud

Is mijn Laptop scherm kapot (aan het gaan)??


Aanbevolen berichten

Mijn laptopscherm (Omnibook 6100) begint kuren te vertonen. Meestal na een kwartiertje wordt de achtergrond een soort kleurrijke Rorschach of Keukenhofplaatje dat wild beweegt bij (computer)activiteit. Teksten blijven nog min of meer leesbaar en er is - weliswaar met veel moeite – nog mee te werken. Ik dacht aanvankelijk dat het een kwestie van temperatuur was, maar dat is niet het geval (alles, processor en hdd, blijft onder de 40 graden). Ik verwachtte dat mijn moederbord of videokaart de oorzaak zou zijn, maar als ik er een losse monitor aanhang is daar niets aan de hand. Dus moet het iets met mijn laptopscherm zijn. Ik sluit niet uit dat het misschien een los contact is of twijfelachtig onderdeel, maar wat/welk?? Heeft iemand een hint of tip waar en hoe ik het in eerste instantie zou moeten zoeken? Ik heb een hekel aan het moeten openmaken van een laptop. N.B. Een en ander is alleen te merken met het standaard bureaublad. Als bijvoorbeeld het wacht/slaap-scherm verschijnt is, dat normaal stil; dat geldt ook als ik bijvoorbeeld een monitortest (op dode pixels) doe zijn de volledige gekleurde schermen ook stilstaand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...