Ga naar inhoud

Nieuwe kaart nodig, maar welke?


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, Ik heb een redelijke oude PC (4 jaar) en onlangs is mijn videokaart kapot gegaan. Nu heb ik helaas niet het budget om een nieuwe PC te kopen, dus heb ik maar besloten om een nieuwe kaart aan te schaffen. Ik heb echter geen verstand van zaken als het op hardware aankomt, dus vandaar deze thread. Ik ben een fanatiek gamer en zoek dan ook een kaart met goede kwaliteiten; ik zoek vooral een kaart dat Skyrim en Guild Wars 2 op minstens hoog kan spelen. Mijn PC: -HP Pavilion -Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7300 @ 2.66GHz (2 CPUs), ~2.7GHz -Geheugen: 4094 MB RAM -Huidige videokaart: ATI Radeon HD 4650. Welke kaart kan ik met deze andere specs gebruiken? Ik las ergens dat kaarten bepaalde Watt nodig hebben ofzo, en ik weet dus niet welke kaart goed werkt met de rest van mijn computer. Mijn budget is ongeveer 100-200 euro (arme student) =( Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Het gaat om het wattage, niet om het voltage. Het staat op een sticker op de voeding. Waarschijnlijk ook wel op de hp site te vinden, als je het exacte typenummer weet. De 7900gt was ooit een aardige kaart, maar is denk ik voor de huidige games toch wel te licht. Mijn oude 7800gt trekt skyrim voor geen meter, zelfs met alles op zijn laagst.
Link naar reactie
Guild wars 2 kan ik niks over zeggen. Maar skyrim is echt onspeelbaar op een 7800gt. Ik had kort geleden mijn videokaart defect, en heb er tijdelijk mijn oude 7800gt in gezet. Met alles op minimaal was het nog steeds een diashow. Soms minder dan 1fps, met een paar seconden lag in muisbewegingen. De 7900gt is natuurlijk wel iets beter, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het dan wel speelbaar is. Bedenk verder dat skyrim niet eens een echt zwaar spel is, voor tegenwoordige begrippen.
Link naar reactie
Wat voor schermresolutie heeft je monitor? Ik zou in jouw geval denk ik trouwens kiezen voor een Radeon HD7750: Zeer energiezuinige kaart (geen extra voedingsconnector benodigd) met toch heel behoorlijke gameprestaties. Zou wel moeten lukken met een redelijke standaard voeding (weet je inmiddels de spedificaties ervan?) waar blijkbaar al een HD4650 op gedraaid heeft. Bijv. deze standaard al iets overklokte van Gigabyte: http://tweakers.net/pricewatch/303917/gigabyte-gv-r775oc-1gi.html http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4131#sp http://www.amd.com/uk/products/desktop/graphics/7000/7750/Pages/radeon-7750.aspx#2 Een zwaardere videokaart lijkt me overkill gezien je processor. SkyRim benchmarkjes hier: http://nl.hardware.info/reviews/2552/17/amd-radeon-hd-7770-ghz-edition--7750-review-the-elder-scrolls-v-skyrim-i7-3960x
Link naar reactie
[quote:090e6b138d="gerben"]Guild wars 2 kan ik niks over zeggen. Maar skyrim is echt onspeelbaar op een 7800gt. Ik had kort geleden mijn videokaart defect, en heb er tijdelijk mijn oude 7800gt in gezet. Met alles op minimaal was het nog steeds een diashow. Soms minder dan 1fps, met een paar seconden lag in muisbewegingen. De 7900gt is natuurlijk wel iets beter, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het dan wel speelbaar is. Bedenk verder dat skyrim niet eens een echt zwaar spel is, voor tegenwoordige begrippen.[/quote:090e6b138d] Mja, ik heb geen Skyrim, dus daar kan ik niets over zeggen. Eén van mijn broers heeft Skyrim wel, en speelt die op onderstaand systeem op hoge (niet max) instellingen: AMD X2 5200+ 2x1GB DDR2 PC5300 80GB PATA (os) 200GB SATA (games) 256GB SSD (werk) Geforce 9800GTX 512mb 64 inch Full HD LCD TV Dus tjah .. gezien de grootte van de tv (ook al is de reso 1920x1080) loopt het spel voortreffelijk. Maar afgezien hiervan, vind ik het een beetje teveel om een videokaart te eisen die Skyrim op HOOG kan spelen op een PC van +4 jaar oud. Lijkt mij eerder een idee, ook al ben je student, om je huidige PC te verkopen via Marktplaats (krijg je altijd meer voor dan op een computerforum) en een nieuwe PC met Core i5 2400S en 4 of 8 gb ram te kopen met een HD5770 videokaart. Ik heb ook een i5 2400S, overgeklokt naar 4.4ghz met de stock koeler. Werkt fantastbaar, wordt onder full load max 63 graden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...