Ga naar inhoud

Nieuwe kaart nodig, maar welke?


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, Ik heb een redelijke oude PC (4 jaar) en onlangs is mijn videokaart kapot gegaan. Nu heb ik helaas niet het budget om een nieuwe PC te kopen, dus heb ik maar besloten om een nieuwe kaart aan te schaffen. Ik heb echter geen verstand van zaken als het op hardware aankomt, dus vandaar deze thread. Ik ben een fanatiek gamer en zoek dan ook een kaart met goede kwaliteiten; ik zoek vooral een kaart dat Skyrim en Guild Wars 2 op minstens hoog kan spelen. Mijn PC: -HP Pavilion -Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7300 @ 2.66GHz (2 CPUs), ~2.7GHz -Geheugen: 4094 MB RAM -Huidige videokaart: ATI Radeon HD 4650. Welke kaart kan ik met deze andere specs gebruiken? Ik las ergens dat kaarten bepaalde Watt nodig hebben ofzo, en ik weet dus niet welke kaart goed werkt met de rest van mijn computer. Mijn budget is ongeveer 100-200 euro (arme student) =( Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Het gaat om het wattage, niet om het voltage. Het staat op een sticker op de voeding. Waarschijnlijk ook wel op de hp site te vinden, als je het exacte typenummer weet. De 7900gt was ooit een aardige kaart, maar is denk ik voor de huidige games toch wel te licht. Mijn oude 7800gt trekt skyrim voor geen meter, zelfs met alles op zijn laagst.
Link naar reactie
Guild wars 2 kan ik niks over zeggen. Maar skyrim is echt onspeelbaar op een 7800gt. Ik had kort geleden mijn videokaart defect, en heb er tijdelijk mijn oude 7800gt in gezet. Met alles op minimaal was het nog steeds een diashow. Soms minder dan 1fps, met een paar seconden lag in muisbewegingen. De 7900gt is natuurlijk wel iets beter, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het dan wel speelbaar is. Bedenk verder dat skyrim niet eens een echt zwaar spel is, voor tegenwoordige begrippen.
Link naar reactie