Ga naar inhoud

Nieuwe video kaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben net nieuw op dit forum dus zal me ook meteen even voorstellen. Hoi ik ben Bart! (: Ik doe nu al 2 jaar met mijn pc, en doe veel met games etc. Maar ben niet erg tevreden met de performance die mijn pc levert, vooral de lage framerate is vervelend. Vaak moet ik alle video settings op het laagste instellen wil ik een beetje kunnen spelen.. Na wat research te hebben gedaan kwam ik er achter dat alles prima is, behalve mijn videokaart. Ik speel momenteel met een ATI Radeon HD 5450. en dat schijnt nou niet bepaald de beste videokaart te zijn voor games. Ik weet dat er betere videokaarten zijn voor games en zou graag een nieuwe aanschaffen, maar weet niet precies welke de beste keus is op dit moment. (anders had ik hier niet gepost hé!) Verder heb ik wel een soort van budget in gedachten van rond de ¤150,- maar zit niet zo krap bij kas dus een beetje meer is ook niet heel erg ;). Dus de vraag aan jullie; wat raden jullie mij aan? Yo, Bart p.s. als jullie mijn 'computer specs' nodig hebben moet je maar even vragen, en vertellen waar ik die informatie kan vinden op mijn computer.
Link naar reactie
Bij mijn weten is een ati 5450 een pci-e kaart, dus zit er een pci-e x16 slot op je moederbord. Daarin zou de 6870 zonder problemen moeten passen. Verder heb je een volle hoogte kast nodig, in een low profile model zal deze kaart niet passen. Tenslotte kan de voeding nog roet in het eten gooien, je hebt minimaal een goede 500W psu nodig.
Link naar reactie
Hoe kom ik erachter of mijn voeding voldoende is? ik heb wel het programmetje "cpuid cpu-z" maar daar kan ik het ook niet 123 vinden mijn kast is speciaal gemaakt voor gaming, heeft genoeg ventilatie en ik zie (heb doorkijk wand) dat er genoeg gleuven zitten voor het pci-express model. als ik in mijn pc kijk zie ik wel dat mijn voeding een zwart kastje betreft met een soort "barbecue grill" erop. met heel veel kabeltjes die eruit komen. hoe kom ik erachter of hij 500w of meer geeft?
Link naar reactie
Oké! heb de kast open geschroefd, en de voeding eruit gehaald. even gekeken, maar er staan te veel wattage's op. toen ontekte ik een klein rood stikkertje aan de andere kan dat 580W aangaf, dus ik neem aan dat dat het maximum W is wat hij levert. dan is het toch goed? Op de website van 4launch.nl zie ik dit als vereisten staan: Twee extra stroomconnectoren, aangrenzende PCI-sleuf, 1GB systeemgeheugen, 500 Watt voeding vooral die twee extra stroomconnectoren begrijp ik niet zo goed.. wat zijn dat? en heb ik die? hoe weet ik dat? Bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
580W zou voldoende moeten zijn, mits de voeding van goede kwaliteit is. Kun je echt geen merk vinden? Of typenummer? Het pci-e slot kan onvoldoende stroom leveren aan de videokaart. Daarom moet deze rechtstreeks met de videokaart verbonden worden. De meeste voedingen hebben daartoe een of meer pci-e stroomconnectoren. Deze zijn meestal zespins, soms acht. Als tekortkomt, bestaan er verloopkabels naar vierpens molex (plat/wit). Worden soms ook wel meegeleverd met de videokaart.
Link naar reactie
Ik heb een Intel Core 2 Quad Q8400 2.66 GhZ socket 775 processor die is opzig goed genoeg voor degelijke games enzo. althans dat is mij verteld. Mijn monitor is gewoon standaard, een dell met opzich best wel kleine resolutie, maar is dat ook een probleem dan? Het gaat me meer om de framerate, omdat ik met 30 frames epr seconde op de laagste resolutie niet erg blij ben..
Link naar reactie
Nou het is een beetje zonde om een zware videokaart te kopen als je scherm toch geen hoge resoluties aankan. Met een budget game-videokaart kun je nl. ook wel prima gamen op resoluties t/m laten we zeggen 1440x900 pixels en dan hoef je niet eens de voeding te vervangen omdat zo'n kaart veel minder verbruikt. Zo'n kaart is bijv. de Radeon HD6670: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:XYzBCsIwDED_JecdZmXi-gEDD4Iwb7JDaSNE4jrSKsLov9uqvXgJ5L28rHAlCfEkZPFMdzyaF-j5wdz8C5qr8OJQBkJ2oGERugX4wdFLzMwEm8lS0k_WNhCsl-_zri7VIKON6MYF7cEF0BdQ-zb3O7WBKfvMB-KIkt0KSpX5NFwOu23fw5RSegM]Pricewatch[/url] Anders ook even aangeven welke games je speelt en wat voor Windows versie op je PC draait.
Link naar reactie
ben wel van plan in de toekomst een nieuwere monitor aan te schaffen, van maximaal 1920x1080. want die beviel me wel.. is die kaart er ook voor geschikt? want ik zie bij specificaties van de kaart maximaal 1920x1200 staan, dus dat zou geen probleem moeten zijn toch? Ander voordeel is dat deze wel meer dan de helft goedkoper is! dus als het echt is dat ie goede performance levert ben ik je meer dan dankbaar! Ik zie ook verschillende varianten bij die kaarten, 512 mb memory of 1gb memory, en ddr3 en ddr5 .. is dat ook nog iets om naar te kijken?
Link naar reactie
Nou, als die nieuwe monitor eraan zit te komen dan is het wel verstandiger om een betere videokaart aan te schaffen, bijv. die HD6870 die Gerben al voorstelde. Maar dan moet je die voeding dus wel vervangen door een wat betere, kost je zeker 50 euro extra. Dan kun je ook de allernieuwste games op die hoge resolutie en met veel detail aan spelen. Bij een videokaart als de HD6670 maakt het verschil tussen 512MB of 1GB en DDR3 en DDR5 niet zoveel uit, ik zou als je die kiest gewoon de goedkoopste pakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...