Ga naar inhoud

gevolgen omschakelen van 4:3 naar 16:9-monitor?


Aanbevolen berichten

Momenteel gebruik ik nog een 17" 4:3-monitor. Ik overweeg om een Samsung 21,5" LED widescreen-monitor: http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-peripherals/monitors/consumer/LS22A350HS/XK/index.idx?pagetype=prd_detail&subsubtype=series-3-led te kopen. Ik heb daarover volgende vragen: Worden programma's dan nog in de juiste verhouding weergegeven op het scherm? (b.v. Excel: gewoon meer kolommen zichtbaar in de breedte bij schermvullende weergave, wel in de juiste verhoudingen...) En indien van wel, wat met b.v. een fotoprogramma waarbij je een diashow laat lopen of gewoon een foto schermvullend toont? Ga je dan gewoon aan de zijkant 2 balken over hebben? Gaat het programmavenster uit zichzelf de juiste verhouding behouden en ga je dan b.v. aan de zijkanten nog een stukje bureaublad over hebben bij schermvullende weergave? Of hangt dit af van programma tot programma? Indien van wel, wat zijn dan jullie ervaringen met de meeste programma's? En nog een vraag: Ik heb op mijn videokaart (Asus EN8500GT) een VGA en een DVI-uitgang. (ook TV-out via S-Video, maar ben ik niets mee in dit geval) Monitor heeft HDMI en VGA. Om het beste eruit te halen ga ik waarschijnlijk die VGA moeten laten voor wat het is en HDMI gebruiken. Daarvoor ga ik moeten een DVI naar HDMI-kabel gebruiken. Levert dit geen problemen op? (het gebruik van dergelijke kabel staat beschreven in de handleiding van die monitor) Andere belangrijke opmerkingen/tips, enz... over die monitor zijn ook welkom natuurlijk! Alvast bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...