Ga naar inhoud

Touchscreen zonder muis te verplaatsen...kan dat?


Aanbevolen berichten

Ik heb twee monitoren aangesloten waarvan het tweede een touchscreen is (iiyama prolite T2250MTS). Alles werkt prima op 1 klein irritant dingetje na: als ik op het touchscreen tik om bijvoorbeeld een applicatie te sluiten of een hyperlink aan te klikken verplaatst de muisaanwijzer ook naar die plaats. Maar eigenlijk ben ik op mijn andere scherm aan het werken en moet ik dus iedere keer weer met de muis de muisaanwijzer verplaatsen naar mijn andere monitor. Is er een instelling of een programmaatje dat ervoor zorgt dat de muisaanwijzer niet verplaatst (of weer wordt teruggeplaatst) als ik op het touchscreen tik? Groet, Djeez. (Windows 7 home premium, ATI radeon 5870)
Link naar reactie
[quote:505c34b507="Rosturp"]Kan de handelingen in de link niet zelf reproduceren, maar Googlen op: dual monitor touchscreen moves mouse bracht mij o.a. bij: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/touching-the-touchscreen-monitor-causes-the-cursor/e3ad6742-aa7d-4681-a589-c4f15af07d25[/quote:505c34b507] Ja, dat probleem had ik ook en heb ik op dezelfde manier opgelost. Maar nu blijft nog die kleine irriratie over die ik hierboven heb beschreven. -Djeez.
Link naar reactie
[quote:e9391abc10="Hans60"]Dat zal niet veranderen, de mousepointer is immers het attribuut waarmee je de links etc. activeert, en dat kan alleen als hij op het object staat wat je activeert. In jouw geval dus een koppeling op je touchscreen. Daar zal de focus zich dus altijd automatisch naar verplaatsten.[/quote:e9391abc10] Traditioneel is dat wel zo, maar bij een touchscreen zou dat helemaal niet hoeven. Er zijn nu drie manieren om invoer te leveren: met toetsenbord, met muis en met touch (en spraak misschien). Dat muis en touch aan elkaar gekoppeld zijn is niet nodig en in mijn geval zelfs ongewenst. Ik zou zeggen: het activeren van een link kan met door de muis ernaar toe te bewegen en links te klikken [i:e9391abc10]of[/i:e9391abc10] door een touch (zonder muis te bewegen). Sterker nog, eigenlijk zou de muis zich alleen over het eerste scherm moeten bewegen. Ik heb daarom een programma als CursorLock geprobeerd dat de muisbeweging kan beperken tot 1 monitor maar dat helpt niet: door een touch op de tweede monitor verspringt de muisaanwijzer toch naar dat scherm. -Djeez.
Link naar reactie
...in de logitech software kun je de optie * naar standaardknop * inschakelen. op zich vind ik dat een optie om meteen uit te schakelen met een gewone muis maar misschien is het in jouw geval wel een oplossing om jouw probleem te verkleinen... dan springt de muis in ieder geval ergens anders heen na de aktie met de vinger denk ik... kunt het in ieder geval proberen.... :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...