Ga naar inhoud

LCD scherm kapot?


Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen merk ik iets vreemds aan mijn scherm. Het beeld is vaag dubbel: bij hoge contrasten (vooral wit op zwart) zoals bij teksten zie ik een soort waas aan de linkerkant van datgene wat op mijn beeldscherm is. Als een bewogen foto. Mijn scherm is een Hanns-G 21". Ik heb hem ruim een jaar geleden tweedehans gekocht, en tot nu toe nooit problemen mee gehad. Zou het scherm soms zijn ingebrand? Ik heb een screensaver en na verloop van tijd gaat het scherm automatisch uit. Ik dacht overigens dat alleen CRT-schermen konden inbranden. Iemand een idee wat de oorzaak is en heel misschien hoe dit valt te maken?
Link naar reactie
[quote:f7d5fc7c35="gerben"]Stekkers al eens aangedrukt? Kun je het scherm op een andere pc proberen? LCD schermen kunnen wel enigszins inbranden, maar dat is niet permanent. Ik heb ook wel eens wat lijntjes in beeld (hud) als ik lang achterelkaar een game speel. Maar na enige tijd verdwijnt dat ook vanzelf weer.[/quote:f7d5fc7c35] Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Ik heb namelijk twee boxen van een stereo'tje aangesloten op mijn computer, en mijn scherm stond pal naast een van die boxen. Ik heb mijn scherm weg van de boxen geschoven, en het effect is zo goed als verdwenen. Nooit gedacht dat die magneten zo'n invloed hadden op mijn scherm. In ieder geval, bedankt voor je hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...