Ga naar inhoud

videokaart of pci x16 slot kapot?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een probleem met mijn videokaart (GeForce 8800 GT). Deze kaart heeft het altijd goed gedaan (ongeveer 2 jaar). Nu is het echter zo dat ik strepen op mijn beeldscherm krijg en dat de resolutie erg laag is, in mijn apparatenbeheer wordt mijn videokaart (GeForce 8800GT) niet meer herkent. Ik heb dus opnieuw de drivers geinstalleerd en even leek de pc het weer te doen, maar 5 minuten later kreeg ik hetzelfde. Dus ik weer opnieuw drivers installeren maar nu bleven de strepen alsnog en werd mijn videokaart niet herkent. Ik dacht dus dat mijn videokaart kapot was, ik heb een nieuwe besteld (Sapphire Radeon HD5670) maar toen ik deze erin deed startte de pc niet eens op. Er kwam niet eens een piepje van het moederboard. De videokaart kreeg wel stroom want de koeler op deze kaart draaide wel. Nu is het zo dat beide videokaarten in het x16 slot zaten. Ik heb inmiddels een hele oude videokaart in het oudere x1 slot gedaan en deze werkt wel optimaal. Helaas kan ik hier niet mee gamen of hd films mee kijken. Ikzelf dacht dus dat de fout zat in het x16 slot, zou dit het kunnen zijn? Of zijn er nog dingen die ik proberen kan? En wat moet ik eventueel doen om wel weer een x16 slot videokaart te kunnen draaien. Alvast bedankt voor jullie hulp
Link naar reactie
Helaas past de kaart niet in het oudere systeem wat ik thuis heb staan:S ik kan dus de kaart helaas niet testen. Wel heb ik verder op het internet gezocht en vond ik dat strepen op het beeld 9 van de 10 keer aan de videokaart ligt. En dat PCI-sloten niet zo snel kapot kunnen gaan. Misschien een derde kaart erbij halen en de Radeon 5670 terug brengen naar de winkel??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...