Ga naar inhoud

Sapphire Videokaart Radeon HD6750 VAPOR-X,1GB


Aanbevolen berichten

Goedendag Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen: Moederbord: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, AM3, ATX CPU (quadcore) AMD Phenom II X4 955 Box, Sockel AM3 kast Antec Three Hundred, ATX, ohne Netzteil PSU Antec EarthWatts 650W RAM 2x 4GB Corsair Valueselect DDR3-1333 CL9 HD Western Digital Caviar GreenPower 2TB SATA II Western Digital Caviar GreenPower 1TB DVD brander Samsung SH-223C bare schwarz SATA Windows7, 64bits Mijn vragen: Ik wil graag een goede videokaart en goede geluidskaart aanschaffen Bij de videokaart dacht ik aan de Sapph. radeon hd 6670 of 6690. Echter, mijn geheugen is ddr3, tegen dat van de videokaarten ddr5 - is dit compatible? Als geluidskaart wilde ik de creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD luister veel naar klassiek en neem ook veel op is dit overkill tov. mijn systeem? ik hoop dat iemand me een en ander kan verduidelijken Bedankt voor de aandacht, marcel
Link naar reactie
Geheugen van moederbord en videokaart zijn compleet onafhankelijk, ddr3 of (g)ddr5 maakt niets uit. Er kan makkelijk nog een zwaardere videokaart in. Als je een beetje serieus wilt gamen, zou ik dat ook zeker doen. Een ati 6790 is ook nog heel betaalbaar en presteert aardig beter. De geluidskaart is een goede keuze, verwacht echter geen wonderen als je geen fatsoenlijke speakers hebt.
Link naar reactie
[quote:092fde3c6e="gerben"]Geheugen van moederbord en videokaart zijn compleet onafhankelijk, ddr3 of (g)ddr5 maakt niets uit. Er kan makkelijk nog een zwaardere videokaart in. Als je een beetje serieus wilt gamen, zou ik dat ook zeker doen. Een ati 6790 is ook nog heel betaalbaar en presteert aardig beter. De geluidskaart is een goede keuze, verwacht echter geen wonderen als je geen fatsoenlijke speakers hebt.[/quote:092fde3c6e] Bedankt voor je reactie Gerben! Groeten, marcel
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:c87463265c="gerben"]Geheugen van moederbord en videokaart zijn compleet onafhankelijk, ddr3 of (g)ddr5 maakt niets uit. Er kan makkelijk nog een zwaardere videokaart in. Als je een beetje serieus wilt gamen, zou ik dat ook zeker doen. Een ati 6790 is ook nog heel betaalbaar en presteert aardig beter. De geluidskaart is een goede keuze, verwacht echter geen wonderen als je geen fatsoenlijke speakers hebt.[/quote:c87463265c] Beste Gerben, zou je zo vriendelijk willen zijn mij nog een advies te geven: Als ik moet kiezen tussen de ati 6790 en Sapphire Radeon HD 6870 1GB Vapor-X Video of de Sapphire Radeon HD 6870 1GB Vapor-X Video , welke zou je me dan aanraden? Vriendelijke groeten, Marcel
Link naar reactie
Welke games wil je gaan spelen en op wat voor schermresolutie? Hoe zwaarder de games en hoe veeleisender je bent qua detailniveau, des te meer geld zou je moeten besteden aan de videokaart. HD6790 HD6850 HD6870 HD6950 HD6970 Allemaal prima keuzes voor gaming: Hoe hoger het nummer in de HD6xxx serie, des te beter de gameprestaties.
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie, Obi-Wan-Kenobi, Ik speel geen games maar heb op mijn oude dag het genoegen ontdekt van fotograferen en filmen en wil dus veel gaan bewerken ( vooral macro fotografie van insekten) Daarnaast zou het leuk zijn als mijn kleinkinderen hun games hierop kunnen spelen maar denk niet dat ze erg zware games spelen aangezien ze net 12en 15 zijn... je ziet ik ben een absolute beginner. Marcel
Link naar reactie
Ok, als Photoshop CS5 voor fotobewerking gebruikt wordt, dan zou ik eerder een nVidia kaart met CUDA daarvoor gebruiken vanwege de hardware acceleratie die zo'n kaart biedt bij verschillende fotobewerkingen. Eentje die ook nog behoorlijke gameprestaties heeft voor z'n prijs, is de GeForce GTX550Ti: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:NYuxCoQwEET_ZWoLL6cg-QDhCitLSRE2W-QIF9mE40Dy764cNgPz3syBLIFljpwCLHaJ74LuD9csVZkvpEQN8RI_sH2HQll48T_Y8S634cRUOaw70ysU2A1m6vX_hFOrdI6psqg5YMyVX5-u2fiYBrjW2gk]Pricewatch[/url] Qua gameprestaties is deze kaart vergelijkbaar met de AMD Radeon HD6790, daar zullen de kleinkinderen ook blij mee zijn ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...