Ga naar inhoud

Welke videokaart aanschaffen?


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een videokaart aanschaffen voor een Amd dual core systeem dat ik op de kop heb getikt voor een zacht prijsje, maar de markt is qua videokaarten de laatste tijd nogal veranderd en heb het even niet meer bijgehouden :oops: , kan iemand mij vertellen wat momenteel beetje een geschikte kaart is? Het gaat om een wat ouder systeem dus het hoeft geen peperdure kaart te zijn liefst iets rond de 50 euro max. Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor HD materiaal van mijn pc naar tv te streamen dus een hdmi poort moet er wel op zitten en af en toe eens een game. maar voornamelijk dat eerste is het belangrijkste. Het gaat om het volgende systeem: AMD Dual Core 2Ghz ( ben wel van plan deze nog iets op te kietelen) 4GB Kingston DDR2 800Mhz geheugen 500GB SATAII schijf (Samsung Spinpoint F3) 400W voeding ( is wel een standaard voeding, eventueel wil ik die wel nog vervangen voor iets beters) Alvast bedankt :wink: , Grt, Lars
Link naar reactie
[quote:18a9841754="jolo"]Meldt voor alle zekerheid eerst welk merk/type moederbord deze oude PC heeft. En ook welk merk/type voeding. Of post de gegevens die op de sticker van de voeding staan.[/quote:18a9841754] Het moederbord is van ECS Elitegroup type Geforce6100SM-M V1.0/V1.1 de voeding is zoals ik al zei en standaard voeding merk/type MaxSilent MS-400 op de +5V staat 30Ampere op de +12V staat 15Ampere en de 3.3V geeft 28Ampere hopelijk kunnen jullie hier wat mee? Ik hoor het wel, Grt, Lars
Link naar reactie
[quote:20c0286fdc="Obi-wan-kenobi"]Als je de voeding niet wilt vervangen, dan kun je het beste een AMD Radeon HD5570 nemen, die is nog iets energiezuiniger dan het nVidia alternatief, de GeForce GT430.[/quote:20c0286fdc] heb het even nagekeken maar heb even een vraagje over die 2 kaarten, ik lees in de benchmark test dat de amd 5570 qua prestaties achterblijft op de HD4670, ik heb die laatste kaart in een ander dual core systeem gehad dat ik inmiddels verkocht heb, en deze was ook geen grote stroomverbruiker, doe ik er dan niet beter aan voor die te gaan, aangezien de 4670 weer een stuk sneller is dan de 2 eerder genoemde kaarten? grt, Lars
Link naar reactie
[quote:6dba8f1165="Obi-wan-kenobi"]Dan kun je net zo goed de HD5670 nemen, want die verbruikt ongeveer evenveel als de HD4670 maar is wel flink wat sneller.[/quote:6dba8f1165] Ok, ik neem aan dat je dan deze bedoelt en niet de 1 gb versie of wel? http://www.centralpoint.nl/videokaarten/sapphire/hd-5670-512mb-gddr5-pcie-art-11168-01-20r-num-19495/ alleen en nou wil ik niet ' advocaat van de duivel' gaan spelen :evil: maar ik doe het toch even :wink: is het het waard om een kaart van die waarde in een systeem met bovenstaande specs te stoppen? Omdat het systeem toch al wat ouder is en dit eigenlijk toch een stukje boven hetgeen gaat wat ik eigenlijk wilde uitgeven? Of weet je misschien een site waar ze een stuk voordeliger zijn? Grt, Lars
Link naar reactie
1GB versie is nauwelijks duurder dan een 512MB versie, bijv.: https://www.afuture.nl/products/159168/11168-28-20G__.html Ik weet trouwens niet precies welke processor je bedoelt met AMD dual core 2GHz, is dat een X2 3800+? DX9 games zijn op zich prima speelbaar met een dergelijke processor, maar DX10/DX11 is dan te zwaar. Of je daar dus nog een HD5670 voor aan wilt schaffen is een vrij persoonlijke keuze, op zich is 70 euro voor een videokaart waarmee je dan wel redelijk kunt gamen niet duur. Maar vind je het toch teveel geld, voor ongeveer de helft van dat bedrag heb je een Radeon HD4650 waarmee je ook wel kunt gamen als je genoegen neemt met een lagere schermresolutie/lager detailniveau. http://www.pixmania.nl/nl/nl/7982021/art/sapphire-technology/radeon-hd-4650-512-mb-gdd.html
Link naar reactie
[quote:e9fbb21a23="Obi-wan-kenobi"]1GB versie is nauwelijks duurder dan een 512MB versie, bijv.: https://www.afuture.nl/products/159168/11168-28-20G__.html Ik weet trouwens niet precies welke processor je bedoelt met AMD dual core 2GHz, is dat een X2 3800+? DX9 games zijn op zich prima speelbaar met een dergelijke processor, maar DX10/DX11 is dan te zwaar. Of je daar dus nog een HD5670 voor aan wilt schaffen is een vrij persoonlijke keuze, op zich is 70 euro voor een videokaart waarmee je dan wel redelijk kunt gamen niet duur. Maar vind je het toch teveel geld, voor ongeveer de helft van dat bedrag heb je een Radeon HD4650 waarmee je ook wel kunt gamen als je genoegen neemt met een lagere schermresolutie/lager detailniveau. http://www.pixmania.nl/nl/nl/7982021/art/sapphire-technology/radeon-hd-4650-512-mb-gdd.html [/quote:e9fbb21a23] Het is idd een x2 3800+ denk dat ik deze wel nog geklokt krijg naar 2.2/2.3 ghz, hm is idd een lastige, of een snelle kaart maar niet de mogelijkheid om volledig te benutten of een kaart die iets onder de maat presteert :? Het belangrijkste is in ieder geval dat er een hdmi poort op zit zodat ik de tv erop kan aansluiten, ik wil binnenkort toch een nieuw systeem bouwen dat een stuk sterker is. Dus denk dat ik waarschijnlijk voor die laatste ga... Grt, lars
Link naar reactie
[quote:b20578613e="Obi-wan-kenobi"]1GB versie is nauwelijks duurder dan een 512MB versie, bijv.: https://www.afuture.nl/products/159168/11168-28-20G__.html Ik weet trouwens niet precies welke processor je bedoelt met AMD dual core 2GHz, is dat een X2 3800+? DX9 games zijn op zich prima speelbaar met een dergelijke processor, maar DX10/DX11 is dan te zwaar. Of je daar dus nog een HD5670 voor aan wilt schaffen is een vrij persoonlijke keuze, op zich is 70 euro voor een videokaart waarmee je dan wel redelijk kunt gamen niet duur. Maar vind je het toch teveel geld, voor ongeveer de helft van dat bedrag heb je een Radeon HD4650 waarmee je ook wel kunt gamen als je genoegen neemt met een lagere schermresolutie/lager detailniveau. http://www.pixmania.nl/nl/nl/7982021/art/sapphire-technology/radeon-hd-4650-512-mb-gdd.html[/quote:b20578613e] Wat ik me wel afvraag is hoe de 1gb versie van de 5670 minder van mijn voeding kan vragen dan de 512mb versie, ik bedoel ik weet dat de 1gb versies vaak lager geklokt zijn dan de 512 variant maar hier lijkt het er juist op dat de 1gb kaart veel sterker is :?
Link naar reactie
Excuus dan bij deze wist niet dat dit zo storend werd gevonden :? Gezien het feit dat meer mensen op dit forum dat doen.... Om antwoord te geven op jóuw vraag; ehm, wat dacht je van de specificaties van de betreffende kaart opzoeken op het web??? De meeste online webshops geven een vrij uitgebreid beeld van wat een videokaart aankan en vereist, vandaar dat ik tot die conclusie gekomen ben....
Link naar reactie
Niet zo verongelijkt reageren op mijn verzoek, nergens voor nodig, ik vraag het netjes. Om antwoord te geven op jouw opmerking: Op de verschillende webshops staat bij mijn weten nergens wat het WERKELIJKE verbruik is van de kaarten. Er staat hooguit een TDP of een vereiste Wattage voor een voeding. Dit zegt weinig tot niets over het daadwerkelijke verbruik. Over het algemeen verbruikt een kaart met meer geheugen iets meer stroom. Maar je kan er vanuit gaan dat de verschillen hooguit iets van 5-10W zijn, dus zijn verwaarloosbaar. Als je voeding de 512MB versie aan kan, dan kan die ook de 1024MB versie aan. Het enige wat echt verschil kan maken is als je overklokte versies hebt, dan kan het verschil op gaan lopen. Tenslotte vraag ik jou waar je het vandaan hebt dat er zulke verschillen in verbruik zijn tussen de verschillende kaarten, dan moet je niet reageren met dat ik het op moet gaan zoeken op het web. Een beetje respect voor de mensen die je hier proberen te helpen mag wel.
Link naar reactie
Ehm, ik bedoelde niet dat je 'maar zelf' moest gaan opzoeken op het web,ik wilde daarmee antwoord geven op jouw vraag op waar ik die informatie vandaan had. Ik vond je eigen reactie juist iets gepiekeerd overkomen vandaar dat ik een beetje verdedigend reageerde misschien, was in ieder geval niet zo bedoeld. Laten we het maar houden op een mis-communicatie dan :wink: Respectloos zal ik hier echt niet reageren, ik kom hier al jaren en ben dankbaar voor alle hulp die men hier altijd gegeven heeft en heb zelf waar ik kon ook altijd mijn steentje bijgedragen als ik anderen kon helpen. :wink: Grt, Lars
Link naar reactie
Ja die zijn prima beantwoord 8) Zit alleen beetje te tobben tussen de hd4650 en de 5670,de eerste is heel goedkoop te krijgen en op zich net afdoende, de andere zou eigenlijk de betere keus zijn, ware het niet dat deze eigenlijk iets te veel van het goede is voor dit systeem en eigenlijk daardoor eigenlijk niet volledig benut kan worden :? Maja ik zou die laatste natuurlijk tzt ook in een ander systeem kunnen zetten waar ie iets beter tot z'n recht komt... Hoe dan ook ik kom er wel uit, ik slaap er nog een nachtje over voor ik de knoop doorhak :wink: Grt,Lars
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...