Ga naar inhoud

Pc naar TV - Zwart Scherm na booten Windows


Aanbevolen berichten

Goedendag Allemaal! Ik heb al een langere tijd een raar probleem. Ik wil mijn HDTV als monitor hebben voor mijn pc. Mijn computer is al wat verouderd en kan daarom geen 2 monitors tegelijk draaien. Ik heb tussen mijn pc en TV een DVI-I kabel met een tussenstukje van DVI-I -> VGA. Het werkte eerst maar omdat ik nu windows 7 op mijn pc heb staan werkt hij niet meer. Als ik mijn pc normaal opstart dan zie ik het windows booten op mijn tv. Zodra dat klaar is geeft mijn tv aan dat hij geen signaal kan vinden. Via besturing op afstand kan ik er wel bij (dus hij start wel normaal op). Wat heb ik geprobeert? Ik ben in veilig modus gegaan. Waardoor ik mijn grafische kaart drivers heb gewist (via mijn eigen monitor). Als ik mijn tv dan weer aansluit dan krijg ik gewoon beeld en kan ik alles doen. Zodra ik de Drivers weer installeer en opnieuw opstart heb ik geen beeld meer. Een vriend van mij kan wel met zijn pc op mijn tv. Zonder enig probleem. System Specs: Windows 7 Geheugen: 2GB Ram Videokaart: Radeon X1950 Pro Series Brand: HP Meer details nodig? Vraag er maar ff naar ;) Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Er zijn drivers aanwezig voor ondersteuning van je HDTV en voor je beeldscherm. Met de software die bij de videokaart zit, kan je via het configuratiescherm kiezen wat je primaire monitor wordt. (dus PC monitor of TV) Je kan dus kiezen tussen HDTV of je monitor. Je PC ziet indien ingesteld op TV een standaard PnP monitor. Zit standaard in elke windows versie. DVI naar HDMI en omgekeerd kan. Verloop wordt ook misbruikt om andere signalen te kunnen verwerken, dan waarvoor bedoeld. Als je nu een andere PC gebruikt (waarop dan windows 7) dan is de kans groot dat als je zo'n verloop gebruikt hebt, niet meer werkt. Dat heeft niets met windows 7 te maken..... Het principe van VGA-aansturing is gebaseerd op analoge aansturing met behulp van gescheiden kleuren. Deze drie kleuren, rood, groen en blauw (RGB) worden apart over een lijn gestuurd en de horizontale en verticale uitlijning wordt door een horizontale en verticale sync (=synchronisatie) aangestuurd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...