Ga naar inhoud

Nieuwe simpele videokaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn huidige videokaart heb ik inmiddels al wat jaartjes in gebruik. Maar naar mijn mening maakt de koeler (inmiddels meerdere keren vervangen) te veel herrie en ik merk de laatste tijd dat hij geen zin meer heeft in 3D applicaties. Als ik een videogame wil opstarten veranderd het beeld ineens is diagonale flikkerende lijntjes. Drivers, updates en dergelijke helpen niet. Voor alle andere zaken, zoals HD films, doet hij het prima. Voor mijn nieuwe kaart is het belangrijkste eigenlijk dat hij passief gekoeld is zodat hij vrijwel geen geluid produceert. Ik gebruik de computer uitsluitend voor werk, internet en films kijken. Heel af en toe gebruik ik hem voor een spelletje, maar sinds ik in het bezit ben van een X360 wordt de PC niet meer voor games gebruikt. Ik zou wel af en toe oudere games goed kunnen spelen. Denk aan games als Half-Life 2 en Battle for Middle Earth 2. En uiteraard moet hij wel HD (h720p) films goed kunnen weergeven op mijn HDTV die als tweede monitor is ingesteld. Mijn budget is 100 euro. Ik heb geen voorkeur voor Ati of Nvidia. Wel voorkeur voor passieve koeling ivm geluidsproductie. Nogmaals: uitsluitend voor HD 720p films kijken en zo nu en dan een oude game spelen. Is er een geschikte videokaart in deze prijsklasse? Bij voorbaat dank voor jullie advies en suggesties! Mijn huidige configuratie: Tagan TG-480-U22, 480 Watt Asus A8N-E, S939, nForce4 Ultra AMD Athlon 64 3800+ @ 2,4 Ghz 2048 MB DDR400 PC-3200 WDC SE16 500GB 7200rpm SATA II XFX GeForce 7900 GT eXTreme, PCI-E, 256 MB DDR3 @ 1,5 Ghz Gr, Bas
Link naar reactie
Ze zijn er wel, bijvoorbeeld deze van sapphire. http://tweakers.net/pricewatch/261822/sapphire-ultimate-hd5670-1gb-gddr5.html Een arctic accelero zou ook moeten werken. Maar die komt dat wel weer bij de prijs. http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/24/accelero-s1-rev.-2.html?c=2182 Je kunt ook voor een lichtere kaart gaan, de 5450 is uitstekend voor video en is vaak passief gekoeld.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...