Ga naar inhoud

Welke videokaart is het meest geschikt voor mij?


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Ik wil een nieuwe videokaart met HDMI uitgang om deze aan te kunnen sluiten op mijn tv. Op de huidige videokaart zit weliswaar een DVI uitgang, maar dan moet ik ook het geluid apart naar mijn versterker laten gaan (en ik heb liever maar 1 kabel lopen i.p.v. meerdere). De nieuwste videokaarten zullen zeer waarschijnlijk wat overpowered zijn voor mijn computer specificaties, dus vandaar mijn vraag: Wat is een geschikte videokaart voor deze computer (de voeding kan ik eventueel wel vervangen als daar niet genoeg power in zit)? De gegevens van mijn computer zijn: Dual Core Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHZ MSI P965 Neo 4 GB Kingston DDR2-667 DDR2 SDRAM NVIDIA GeForce 7600 GT (256 MB) Voeding 400 watt Ik hoor graag jullie mening! Groetjes Jasper
Link naar reactie
Als je er niet mee gaat gamen, dan heb je al voldoende aan een Radeon HD5450: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:TYvBCsMgEET_Zc4egrYl-gGBHnLKseQgugeL1LBKKQT_vRtKoIdZ2PdmdhSOxFOiHOGwcXpWqB9cCjdhvgYhYgLN6QU3KNRQmGb_gbuez2koU2gUl43CPVa4B_Q4yN5IblilIWZKuRGL3aH1cd8-H1VjR4O1K-jLH7XWCuz9Cw]Pricewatch[/url] Zo'n kaart is al voldoende om 2D video via HDMI op Full HD resolutie weer te geven. Voor soms een spelletje zou je een HD5670 kunnen nemen: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:TYs7CsMwEETvMrUKIzsf6QCGFK5cBhdC2kJBRGYlTMDo7lkTDClmYd-b2ZE5EI-RUoDFyvFVoH5wzlyFueKFiPE0xTdsp1B8ZprcB_ZyPqehRL5SmFfyj1Bgn9D3Tva95IpFGmLGmCqx2B1aH3dz6aj2ZrhhaQp6-KPGGIGtfQE]Pricewatch[/url] Een zwaardere kaart dan dat is niet aan te raden, anders moet je de 400W voeding gaan vervangen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:f913a0a344="Jassie"]Heren, Excuus voor het late antwoord, maar ik heb het tussendoor behoorlijk druk gehad. Ik heb inmiddels een videokaart gekocht en ben zeer tevreden over mijn aankoop. Ik dank jullie voor de reacties en wens jullie een gelukkig en voorspoedig 2011! Groetjes Jasper[/quote:f913a0a344]Misschien aardig om te vertellen wat voor kaart je gekocht hebt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...