Ga naar inhoud

vage strepen op scherm


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn laptop, een HP DV 9500. Videokaart, NVIDIA GeForce 8600M GS. Bij het opstarten is het net of ik een screensaver aan heb staan, ik kan niks opstarten. Mijn bootloader komt niet eens in beeld (dualboot met Linux en Vista) Heeft dit met de grafische kaart te maken of een defect aan de HD? Herstel schijf van vista ook al geprobeerd, geen resultaat, ik zie niks.... Ik heb ook al geprobeerd om op te starten vanaf een usb stick waar ik xp op heb staan, maar helaas, ik zie niks.... Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem is? Ik zit in het buitenland (zuid amerika) en ben afhankelijk van mijn laptop. Gelukkig hebben ze nog een paar pc´s in de lobby staan, maar daarmee ben ik natuurlijk niet gered. O ja, gelukkig heb ik gisteren nog een backup gemaakt van mijn HD.....
Link naar reactie
[quote:a6448847f6="mcb77"]Op het moment dat ik mijn laptop aanzet wordt het beeld helemaal wit en dit trekt langzaam weg totdat ik alleen maar een zwart beeld overhoud. Ik hoor geen post piepjes maar heb wel de indruk dat de hd zijn werk doet aangezien het ledje van de hd wel druk bezig is...[/quote:a6448847f6] Ik had dit probleem een tijdje geleden als ik iedere keer games opstartte die niet voor deze verzie van windows was. Toen kwam er een update uit voor volgens mij de beeldschermadapter, maar het probleem bleef aanhouden. Nou is het weg!. Hoe?........,dat moet je mij niet vragen.
Link naar reactie
[quote:4379481c32="mcb77"]Herstel schijf van vista ook al geprobeerd, geen resultaat, ik zie niks.... Ik heb ook al geprobeerd om op te starten vanaf een usb stick waar ik xp op heb staan, maar helaas, ik zie niks.... .[/quote:4379481c32] Zie je bij het opstarten, die tekst die aangeeft hoe je in het bios raakt ? Is dit niet het geval, dan is met enige zekerheid het videogedeelte overleden, of een connector tussen scherm en mainboard los.
Link naar reactie
[quote:d9ec226530="mcb77"]Ik heb een probleem met mijn laptop, een HP DV 9500. Videokaart, NVIDIA GeForce 8600M GS. [/quote:d9ec226530] Omdat het waarschijnlijk om een ongeveer 3 jaar oude laptop gaat, zou je probleem veroorzaakt kunnen zijn door stof. Check hierover onder andere deze hyperlink van het Tros radar forum in deze topic [url=http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=37&t=80566]HP Pavilion Dv9500 serie [laptop][/url]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Het indirecte probleem is inderdaad stof. Doordat er stof binnen in de ventilator achter de koelribben blijft zitten, werken de heat-sinks niet meer voldoende. Voor de CPU is dat geen probleem. Deze zit in een socket geklemd, dus zonder soldering. Maar voor de NVIDIA chipset is het wel een probleem; deze is nl. gesoldeerd en dat gaat op een gegeven moment loszitten. Dat komt omdat het soldeersel steeds net iets te veel opwarmt/uitzet en dan weer afkoelt/krimpt. En als dat maar lang genoeg doorgaat, zal er ergens een contactje los komen zitten. Dan werkt de chip niet meer naar behoren, en wordt het scherm zwart, of zie je allerlei witte vlekken, of strepen/kleuren. Zoekend op Internet, blijkt dat er wel wat aan te doen is. Maar dan moet de laptop helemaal uit elkaar, en moet je de NVIDIA chipset weer vastbranden (met een gas soldeerbout). Niet iets wat je zomaar even doet. Maar met wat blikjes cola (als hitteschild), een gas soldeerbout, en een avondje schroeven is het mij wel gelukt. Voor nog geen EUR 10 werkt het weer. Mocht je het aandurven, dan kun je hier kijken hoe het gaat: http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc&. Let wel op, elk moederbord type kan net verschillen; je moet echt de NVIDIA chipset hebben (er staat NVIDIA op). Als je nog vragen hebt, bas at ilgv dot net --B [quote:3749501edb="mcb77"]Bedankt voor de link. Het betreft inderdaad een laptop die drie jaar oud is. Aangezien ik in het buitenland zit en hier niet de juiste gereedschappen en/of ruimte heb om de laptop open te maken, doe ik dit wel bij thuiskomst. In ieder geval bedankt voor de reacties![/quote:3749501edb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...