Ga naar inhoud

videokaarten kapot ?


Aanbevolen berichten

mijn Dell XPS 630i doet heel vreemd. zie onderstaande foto's. 1 van de videokaarten geeft een code 43 error in apparaatbeheer en de monitoren die aan dat scherm zitten gaan ook niet aan. het opnieuw installeren van de drivers heeft geen enkel effect. voordat het probleem zich voordeed waren er 2-3 onverwachte systeemcrashes. (er waren altijd al meer crashes dan ik met andere PC heb gehad) Core 2 Quad Q9450 2,66 GHz 4 GB 800Mhz DDR2 RAM Win 7 64 bit (NL) 2x GeForce 9800 GT (SLI off) XFI soundblaster with creative 5.1 set TV tuner (no phisics card) 2x 500 GB & 4 TB external monitors: 23" DELL S2309W & 20" DELL E2009W & 40" Samsung [img:ec6605221d]http://home.planet.nl/~spijk382/DELL/1.JPG[/img:ec6605221d] alemaal zwarte stippen [img:ec6605221d]http://home.planet.nl/~spijk382/DELL/2.JPG[/img:ec6605221d] die rode balken horen daar natuurlijk niet thuis [img:ec6605221d]http://home.planet.nl/~spijk382/DELL/3.JPG[/img:ec6605221d] vreemde rode golfjes [img:ec6605221d]http://home.planet.nl/~spijk382/DELL/4.JPG[/img:ec6605221d] meer rode golfjes en een heel lage resolutie.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb bij Alternate een 9400 kaartje gekocht. Dat is een behoorlijke achteruitgang in performance.:cry: Maar wel behoorlijk beter voor de portemonnee dan een nieuwe 9800. :lol: Voor de Media PC die dit op het moment is, kan deze kaart er net mee door, maar het is wel erg minimaal. 2 ful HD schermen met op ieder scherm een blue ray movie gaat nog net, maar meer dan dat gaat ook echt niet, dan begint het te schokken. omdat het een media PC is heb ik op het moment geen software voor een betere test :oops: De overgebleven 9800 moet nu dus 2 schermen aansturen, en doet dat zonder enige problemen. de 9400 hoeft dan maar 1 scherm te doen en dat gaat ook prima.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
[b:27e369f9ca]*&%^&$*%$[/b:27e369f9ca] nu is de andere kaart ook kapot (zelfde probleem). Totale fail van DELL dit model. Wat een troep... Maargoed, nu moet er dus een fatsoenlijke nieuwe kaart in. De goedkope kaart die er inzit als vervanging voor de 1e kaart die stuk ging is goed genoeg voor 1 van de extra monitoren, maar voldoet bij lange na niet voor de twee hoofdschermen. [b:27e369f9ca][u:27e369f9ca]Met spoed suggesties voor een nieuwe kaart gevraagd[/b:27e369f9ca][/u:27e369f9ca]. Het moet een NVIDIA kaart zijn, het DELL moederbord ondersteund nl. alleen SLI en geen crossfire... verder moet het als het even kan een low profile kaart zijn. Ik zie overal eigenlijk alleen kaarten die 2 slots gebruiken (bij bv alternate) ook wil ik een nieuwe kaart (garantie) en geen tweede hands. De kaarten die nu kapot zijn waren low profile kaarten. Als ik nu een full profile kaart erin zet worden andere slots geblokeerd, wat betekend dat er andere kaart(en) uit de PC moeten. Eventueel kan de TV kaart eruit als high profile echt "the way to go"is maar liever niet natuurlijk. budget tot ¤200
Link naar reactie
Kan er niet gewoon 1 dubbel slots kaart in? Als er 2 single slots kaarten in kunnen moet er toch ook een dubbel slots kaart in passen? Dan hoef je ook niet perse Nvidia. Voor 200 euro kan je wel een kaart kopen die sneller is is als 2 x 9800GT. Dit is bijvoorbeeld een leuke kaart: https://www.afuture.nl/products/204503/11188-01-40G__.html Als je perse Nvidia wil dan is dit de snelste die je voor 200 kan krijgen: https://www.afuture.nl/products/208799/VGA-560-A1-1024__.html Snelle videokaarten zijn er naar mijn weten niet in low profile. De kaarten generen teveel warmte (waarschijnlijk ook de reden dat je 9800GT's het niet meer doen) voor een single slot koeler.
Link naar reactie
[quote:62e4d4dfad]Kan er niet gewoon 1 dubbel slots kaart in? Als er 2 single slots kaarten in kunnen moet er toch ook een dubbel slots kaart in passen? Dan hoef je ook niet perse Nvidia. [/quote:62e4d4dfad] nee, twee redenen. de twee PCI 16 slots zitteen niet boven elkaar. direct boven beide PCI 16 slots zitten andere sloten. de andere reden is dat er 3 schermen aan zitten en er op 1 kaart maar 2 schermen kunnen worden aangesloten. na nog wat rond zoeken vrees ik dat er weinig anders opzit dan voor een full profile kaart te gaan en er dan maar een andere (tv of raid) kaart uit te halen. verder was ¤200 een max. de kaart moet minstens zo goed presteren als de 9800GT's (liefst iets beter) maar dit was geen geplannde upgrade, dus als het voor minder dan ¤200 kan is dat fijn. Kan ik het 9400 Nvidia kaartje dat er nu inzit laten zitten en er een Radeon kaart erin doen (zonder SLI/crosfire natuurlijk) zonder dat er conflicten komen? [quote:62e4d4dfad]Snelle videokaarten zijn er naar mijn weten niet in low profile. De kaarten generen teveel warmte (waarschijnlijk ook de reden dat je 9800GT's het niet meer doen) voor een single slot koeler.[/quote:62e4d4dfad] volgens DELL kon je ze onder garantie nog over klokken ook (wat ik nooit gedaan heb)... garantie was natuurlijk 7-8 maanden geleden al verlopen. meer/andere suggesties welkom.
Link naar reactie
[quote:4af0f46425="laurens23"] Kan ik het 9400 Nvidia kaartje dat er nu inzit laten zitten en er een Radeon kaart erin doen (zonder SLI/crosfire natuurlijk) zonder dat er conflicten komen? [/quote:4af0f46425] Dat lijkt me vragen om problemen... in theorie kan het wel (zie bijvoorbeeld hydra lucid). Maar of het nu pratisch is... Waarom niet gewoon voor 130 euro een gtx 460 aanschaffen? http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_460_1_GB/15.html 9800GT staat erbij, sli is ongeveer 70-80% schaling (dus fps x2 x 0.7 ) let wel op dat dit de 1 gb versie is die is 150 euro (maar hier staat de 9800gt bij). edit onbedoelde smiley.
Link naar reactie
bedankt voor de hulp. heb via de links een hoop verschillende kaarten bekeken. [u:f6fc2abef9]conclusie.[/u:f6fc2abef9] - low profile high performence kaarten zijn er (niet) meer - waarschijnlijk zijn mijn kapote kaaten door die onvoldoende koeling overleden. - NVIDIA en Radeon kaarten "mixen" is geen goed idee. - kaarten die in aanmerking komen zijn 460GTX of sneller. De kaart die naar mijn mening de beste prijs kwaliteit verhouding had is de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC. [img:f6fc2abef9]http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/j/jcxnfm.jpg[/img:f6fc2abef9] + 120% sneller dan de 9800 en 550% sneller dan de 9400 + goede koeling, degelijke kwaliteit + 460 is ¤70 goedkoper, maar de 560 is 60%-70% sneller, dat vind ik het wel waard + later kan er eventueel nog een bij (in SLI) voorlopig is de 9400 nog goed genoeg voor m'n 3e scherm (TV). nu hopen dat hij snel geleverd wordt, goed past en goed presteert. PS: die 9400 heeft ¤35,99 gekost.
Link naar reactie
Mbt de price performance heb ik onlangs zelf een korte analyse gemaakt; http://min.us/mvnEny2#2 Je moet het zo lezen; een 560 van msi is gemiddeld 4,18% sneller dan dat hij duurder is op de 1920x1200 resolutie. Op 1680x1050 is hij 5,41% duurder dan hij sneller is. Je moet wel in de gaten houden dat een systeem altijd zo snel is als het langzaamste onderdeel. In jou geval gaat de processor zeker de bottleneck vormen, ook bij een 460. Simpel voorbeeld ik had zelf een GTX 260 en elke game zat deze 50% load, nu ik een i2500 k op 4 ghz heb (ipv e6750 op 3.2 ghz) zit hij op 99% load in elke game. (Vandaag komt mijn msi 460 Hawk binnen ^^). Ps overigens onlangs op tweakers een single slot high end amd radeon kaart gezien maar deze is voorlopig alleen in azie leverbaar.
Link naar reactie
Heb de kaart inmiddels binnen. zag er netjes uit. het maakt heel veel uit wat je met de kaart doet. MS Flight Sim maxt de processor (90-100%) als de GPU pas op 40-50% benut wordt. (presteert dus niet veel beter dan de 9800 wat wel jammer is) een ander spel gebruikt 60-70% van de processor bij 50-60% van de GPU. Hier is wel een duidelijke verbetering te zien (hogere instellingen en stabielere frame rate) dit zijn de max instellingen van de game tijdens de Windows prestatie index wordt 100% van de GPU benut en die krijgt een 7.4 score (was 4.3 met die 9400) de kaart is zo'n 6-7 graden koeler (44C) dan de 9400 zonder dat de GPU's belast worden, en 10-12 graden koeler (55C) als de GPU's gebruikt worden.
Link naar reactie
[quote:78196fb406="laurens23"]Heb de kaart inmiddels binnen. zag er netjes uit. het maakt heel veel uit wat je met de kaart doet. MS Flight Sim maxt de processor (90-100%) als de GPU pas op 40-50% benut wordt. (presteert dus niet veel beter dan de 9800 wat wel jammer is) een ander spel gebruikt 60-70% van de processor bij 50-60% van de GPU. Hier is wel een duidelijke verbetering te zien (hogere instellingen en stabielere frame rate) dit zijn de max instellingen van de game tijdens de Windows prestatie index wordt 100% van de GPU benut en die krijgt een 7.4 score (was 4.3 met die 9400) de kaart is zo'n 6-7 graden koeler (44C) dan de 9400 zonder dat de GPU's belast worden, en 10-12 graden koeler (55C) als de GPU's gebruikt worden.[/quote:78196fb406] Mooi dat het werkt, jammer dat je nog zoveel gpu over hebt (je kan hem namelijk ook nog overclocken, zowel de 460 als de 560 kunnen richting de 950 mhz). Maargoed je bent upgrade vrij tot je de cpu vervangt:). Ps probeer nu wat meer gebruik te maken van 16x aniso en 4x of 8x AA.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...