Ga naar inhoud

VGA-kaart werkt niet bij Olympus T-100 digitale camera.


Aanbevolen berichten

Ik heb een Olympus T-100 digitale camera aangeschaft. De bijbehorende software heb ik geinstalleerd op mijn p.c. en deze werkt hierop uitstekend. Bij het (usb-)aansluiten van de camera op de p.c. verschijnt automatisch een programma, ib genaamd, waarmee ik van alles kan doen (opslaan [gebeurt automatisch], bewerken enz. enz.) Ik wil deze software ook installeren op mijn laptop. Echter, na de installatie (het icoontje staat dan op het bureaublad) en het (usb-) aansluiten van de camera op de laptop of het aanklikken van het icoontje verschijnt de boodschap dat het programma niet kan worden geopend, doordat de vga-kaart niet actueel is of iets dergelijks. Het niet werken blijkt dus te wijten aan de vga-kaart. Controle geeft aan dat het hier gaat om SIS 300/305/630/540/730, chiptype SIS 630. Van www.sis.com word ik niet veel wijzer, daar op deze website allerlei versies, typen, o.s.-systemen, subcategorien moeten worden aangeklikt die, voor zover ik kan beoordelen, niet de update bevatten die ik nodig schijn te hebben. Wie weet raad?
Link naar reactie
In vervolg op mijn bericht van 1 september j.l.: Ik kon geen screenshot laten zien, doordat mijn laptop daarin niet voorziet. Ik heb daarom de foutmelding overgeschreven. Deze luidt: Ib Fout Kan ib niet opstarten. Mogelijke redenen: 1. Uw VGA-stuurprogramma moet worden bijgewerkt. 2. Er is niet voldoende VRAM op uw VGA-kaart. 3. Extern bureaublad onder WindowsXP is niet toegestaan. Wellicht heeft u daar iets aan voor de oplossing van mijn probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...