Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart maar geen geluid?


Aanbevolen berichten

Goedenmiddag lezers/helpers. Ik heb gister zojuist een nieuwe videokaart aangeschaft: ATI Radeon HD 5450. Dit werd mij aangeraden vanwege mijn bedrag van wat ik te besteden had. Dezelfde middag heb ik de videokaart in de kast gezet. Toen heb ik deze driver geïnstaleerd: ATI Radeon™ HD5400 drivers release for Windows® XP. Link: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATI-Catalyst-driver-Radeon-HD5400.aspx Ik kon namelijk niet de driver van de HD5450 vinden, en op de verpakking stond dat het aangedreven is door ATI Radeon HD 5400 Als ik nu kijk bij Configuratiescherm --> Systeem (tabblad Hardware) --> Apparaatbeheer. Dan zie staan: Beeldschermadapters: - ATI Radeon HD 5400 Series. Dit klopt toch? Besturing voor geluid, video en spelletjes: - ATI High Definition Audio Divice. Dit is mijn audioapparaat toch? Maar ik heb geen geluid! Rechtsonderin zie ik geen luidsprekertje staan. Als ik naar Configuratiescherm --> Geluiden en Audioapparaten ga dan zie ik daar staan onder de kopjes: Volume,Audio en spraak dat er geen apparaten zijn? Kan iemand mij helpen met mijn probleem? Alvast Bedankt! Mauritsf
Link naar reactie
Ik heb die al geprobeerd, het probleem is ook dat mijn CD-Rom Apparaat het ook niet doet. Is er geen programmatje waarbij het automatisch word geupdated? Zoals Driver Detective ofzoiets. Alleen heb je dan een registratiecode nodig maar die heb ik niet? Ik ben niet zo handig in computers dus zou je het aub zo uitgebreid mogelijk willen vertellen? Gr Mauritsf
Link naar reactie
Er is een CD-rom bij gegeven dat klopt ja. Maar omdat er ook iets mis is met mijn CD-Apparaat. Kan ik de CD niet opstarten. De cd is Afterburner MSI Graphics Card Performance Booster. Ik heb deze gedownload maar hij geeft alleen dit aan. Vanmorgen toen ik de pc opnieuw opstarte kreeg ik rechts onderin een melding dat er een nieuwe hardware was gevonden ATI High Defenition auto divice. Ik zou graag willen weten hoe ik dit allemaal makkelijk kan oplossen. Ik zit namelijk al 3 dagen zonder geluid :(. Ik [img][/img]
Link naar reactie
Er is een CD-rom bij gegeven dat klopt ja. Maar omdat er ook iets mis is met mijn CD-Apparaat. Kan ik de CD niet opstarten. De cd is Afterburner MSI Graphics Card Performance Booster. Ik heb deze gedownload. Maar ik begrijp het programma niet. Vanmorgen toen ik de pc opnieuw opstarte kreeg ik rechts onderin een melding dat er een nieuwe hardware was gevonden ATI High Defenition auto divice. Ik zou graag willen weten hoe ik dit allemaal makkelijk kan oplossen. Ik zit namelijk al 3 dagen zonder geluid :(. Ik
Link naar reactie
even voor de duidelijkheid. Probeer je nu geluid op je monitor te krijgen of gewoon via je speakers? Als je geluid via je speakers probeert te krijgen dan heeft dit niets met je videokaart te maken en zal je moeten achterhalen welke audiochip er op je moederbord zit of welke geluidskaart je in je pc hebt. Als geluid op je monitor probeert te krijgen heb je inderdaad een HDMI kabel nodig, anders gaat het niet werken.
Link naar reactie
[quote:93282df23d="arjant2"]even voor de duidelijkheid. Probeer je nu geluid op je monitor te krijgen of gewoon via je speakers? Als je geluid via je speakers probeert te krijgen dan heeft dit niets met je videokaart te maken en zal je moeten achterhalen welke audiochip er op je moederbord zit of welke geluidskaart je in je pc hebt. Als geluid op je monitor probeert te krijgen heb je inderdaad een HDMI kabel nodig, anders gaat het niet werken.[/quote:93282df23d] Hij heeft een computer fout code : 28 Deze melding heeft te maken met je USB 2.0 drivers.
Link naar reactie
Ik wil je best proberen te helpen maar gewoon hier. Via de boxen heeft dus niets met je videokaart te maken. Weet je overigens zeker dat je boxen goed zijn aangesloten en niet per ongeluk in de verkeerde aansluiting zit? Download even Everest en kijk wat voor hardware er in je pc zit. Post in ieder geval even het merk en typenummer van het moederbord hier, dan kunnen we even kijken wat voor driver je nodig hebt. http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
Link naar reactie
Okee volgens mij zit ik wel goed. Ik ben naar options gegaan en daar stond inderdaad een tabblad met advanced. Daar zag ik iets van onboard staan en daarna kwamen alle dagen van de week met daar achter enabaled en ik heb ze allemaal naar able gezet http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...tem=vc-75843-1 Toen heb ik de driver proberen te instaleren die ik hierboven hebt gezet dan verwijst hij automatisch door naar iets van SoundMax en dan krijg ik uiteindelijk de volgende melding: De bestanden van het audiostuurprogramma ondersteunen uw computerhardware niet. Opmerking: als u de audiosoftware heb verwijderd zonder uw computer opnieuw op te starten, voer deze setup dan openieuw uit. Kunnen jullie hier wat mee? Hopelijk wel Ciaoo!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...