Ga naar inhoud

nieuwe videokaart/upgraden pc


Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment de volgende pc: AMD Athlon 64, 3200+ processor (~2.0 Ghz zoiets) 2046 MB RAM 300 GB harde schijf ATI Radeon 9500/9700 PRO, 128 MB videokaart (AGP slotje) qua voeding heb ik: http://img65.imageshack.us/i/dsc00880mu0.jpg/ (sticker van mijn voeding :P) Ik heb op dit moment ¤ 300,- dat klaar ligt om uit gegeven te worden en dat zou ik graag uitgeven aan een nieuwe videokaart/het upgraden van mijn pc. Mede denk ik hierbij aan een kaartje met b.v. vertex/pixel/shader model 3.0 en 256 mb. Bedoelingen met mijn pc (naast normaal school werk en internetten waar ik nu tevreden over ben) is gamen. Graag wil ik mijn huidige games "mooier" kunnen spelen (op hogere grafische settings) en nieuwere games ook enigzins kunnen spelen. Hebben jullie suggesties??
Link naar reactie
Alles is verouderd en te licht. Videokaart alleen vervangen zou nog het beste zijn. Maar dat is een AGP model. De snelste daarvoor is een 4670, een kaart die voor de huidige games gewoon te licht is. De processor is een socket939 model. Daar zijn wel wat snellere voor, maar niet veel, en je moet ze ook nog maar eens zien te vinden. Etc. etc. etc.
Link naar reactie
Wil je echt voor nieuwere games gaan, dan is doorsparen voor een compleet nieuwe inderdaad beter. Maar als je eigenlijk redelijk tevreden bent met deze en al blij bent met wat betere prestaties in niet al te recente games, dan is een laatste videokaartupgrade wel een optie. Voor een HD3650 of HD4650 heb je m.i. nl. geen upgrade van de voeding nodig. [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:TYsxCsMwEAT_srUKS0mw0QMMKVy5DC6EdIWCiMxJBIPR33NOMKRZ2JndHZkD8RgpBVisHJ8F6gfnzFWYK16IGE9TfMF2CsVnpsltsLeznIYS-UphXsnfQ4F9wAyd_C9YxAodY6rEYnYYc-Tbpe_M9Ndjp43G0hT08Cd7Qa19AA]Pricewatch[/url]
Link naar reactie
feitelijk gaat het zich dan om games als battlefield 2142, emergency 4, Brothers in Arms etc. etc. "mooier" te kunnen spelen en daarbij games als GTA 4 en MAfia 2 überhaupt te KUNNEN spelen, dat is het doel ;) tevens had ik graag geweten wat a.t.m. de beste AGP kaart is en of mijn voeding dat redt EN zo niet, welke ik dan nodig heb.
Link naar reactie
Een Athlon64 3200+ is een prima processor voor single threaded DirectX9 gebaseerde games. Een spel als GTA IV proberen fatsoenlijk te draaien is echter ondoenlijk. En eerder genoemde HD3650 of HD4650 zijn AGP videokaarten die goed bij die processor passen. Een zwaardere, duurdere videokaart is gewoon zonde van het geld. De 300W voeding zou trouwens wel voldoende kunnen zijn, aangezien AGP-kaarten hun voeding niet volledig van de belangrijke +12V lijn halen. Maar het blijft een oude voeding die misschien niet meer het rendement haalt van toen ie nog nieuw was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...