Ga naar inhoud

Blauw scherm bij Nvidia 8400M kaart in Acer Aspire 7720ZG


Aanbevolen berichten

In mijn Acer Aspire 7720ZG zit een Nvidia 8400M kaart en het werkte pak 'm beet twee jaar prima. Nu kreeg ik iedere keer een blauw scherm. Na installeren Windows 7 met nieuwe drivers precies hetzelfde. Alleen n veilige modus start de computer gewoon door. Diverse tips gezocht, gevonden en uitgeprobeerd (o.a. nvlddmkm.sy_ uit de Nvidiamap expanderen en naar c:\windows\system32\drivers brengen), maar geen resultaat. Iemand een idee? Kennelijk een veel voorkomend probleem, maar oplossingen die werken ben ik nog niet tegen gekomen.
Link naar reactie
Drivers deïnstalleren met DriverSweeper (even Googlen), CCleaner er overheen halen en bij Acer de videodrivers voor Windows XP of Windows Vista downloaden. NVidia maakt geen drivers voor videokaarten in laptops, daarvoor moet je bij de fabrikant van de laptop zijn. Over het algemeen werken de drivers voor Windows Vista (of zelfs XP) trouwens ook onder Windows 7, maar het lijkt me sterk dat er geen drivers voor Windows 7 voor die videokaart zijn. [color=red:5e2d31452f][b:5e2d31452f]EDIT:[/b:5e2d31452f][/color:5e2d31452f] En jawel: via de [url=http://www.acer.nl/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=nl&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3744&sp=page15e&ctx2.c2att1=3&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3744&CountryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947]Service & Support-pagina[/url] van de Acer-website kun je bijvoorbeeld de drivers voor Windows 7 Home Basic 32 Bit [url=http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/VGA/VGA_NVIDIA_8.16.11.8926_W7x86_A.zip?acerid=634032777103839856&Step1=Notebook&Step2=Aspire&Step3=Aspire%207720ZG&OS=732&LC=nl&BC=Acer&SC=EMEA_18]hier downloaden[/url]. Succes :-) !
Link naar reactie
...ik zou met GPU-Z even de temperatuur van de videokaart monitoren.. Ik maak in de praktijk vaak mee dat videokaarten (ook in laptops) uit de 8000 serie (vooral 8400 en 8600 kaarten) te heet zijn geworden... dan verhard de gebruikte koelpasta (troep) en gaat de gpu uiteindelijk langzaam (of snel) dood... met allerlei vage klachten vooraf... bleu screens en vlekken/strepen in het scherm.. Het hoeft overigens niet aan de video kaart / drivers te liggen... alle uitbreidingskaarten een paar keer uit de pc halen of de stekkers in de laptop een paar keer los vast maken (geheugen en videokaart) en weer terugplaatsen helpt ook vaak... (corrosie op de contacten maak je daardoor dan een beetje schoon en voilá hij doet het weer....)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...