Ga naar inhoud

films kijken op tv via de computer


Aanbevolen berichten

Hoi, Kan iemand mij vertellen hoe ik films van de computer op mijn tv kan kijken. Want waarom zou ik films 1st branden en daarna afspelen met mij dvd speler, het zou moeten kunnen. Alleen ik weet niet hoe. ( ik ben wel een beetje een digibeet ) En zoja, wat ik daar voor nodig heb. Ik heb een een tv met een computer aansluiting, als het goed is. :oops:
Link naar reactie
Veel mensen hebben een mediaplayer zoals de popcorn. Je kunt ook zoals ik een gewone computer aansluiten op je tv. Omdat ik ook blu ray (1920 x 1080 pixels videos) download en bekijk moet je dan een redelijk zware pc hebben. Dual core 2,4 ghz en een dx videokaart. Aansluiten via HDMI of VGA is aan te raden. Scart en composite is lelijk en ouderwers.
Link naar reactie
De keuze is vooral afhankelijk van de afstand tussen pc en tv. Rechtstreeks aansluiten is het simpelste, maar dan moet de afstand kort zijn, en de pc makkelijk te bedienen, als je bij de tv zit. Een media player/streamer is makkelijker als dat niet het geval is. Ook kun je dan de pc voor andere dingen blijven gebruiken. De popcorn is goed, maar relatief duur. Men is erg enthousiast over bijvoorbeeld de xtreamer of wd hd live. Deze sluit je via het netwerk aan, en kunnen alle gedeelde mediabestanden afspelen. Kosten rond de 100 euro. Een derde oplossing is een htpc, maar dat kost natuurlijk wel een paar centen.
Link naar reactie
Misschien is PConTV ook wel een optie. De beschrijving die op Surfspot staat: [quote:d3b3320190="Surfspot"]Het is meer dan een media streamer: PConTV is een controller waarmee je alle toepassingen van de computers in jouw thuisnetwerk op TV kunt bedienen en bekijken. Koppelen zonder kopzorgen Vaak is obstakel nummer 1 de fysieke kloof. De TV staat meestal in de huiskamer, de PC dikwijls in de studeerkamer. Een kabel leggen is geen gezicht. Door gebruik te maken van power line techniek wordt via een adapter de elektriciteitsleiding in huis getransformeerd tot een onzichtbare snelweg voor informatie die van de PC naar de televisie moet. PConTV heeft twee gebruikers interfaces, MyPC en MyTheatre. Met MyPC bestuur je de gehele PC op afstand met een compact draadloos toetsenbord met ingebouwde muis. Je kan vanaf de TV de browser op je computer starten en bijvoorbeeld naar 'Uitzending gemist' of YouTube surfen. Met MyTheatre kan je een kijkje nemen op de harde schijf van alle computers die bij jou in huis bedraad dan wel draadloos in verbinding staan met de PConTV. De PConTV kan beeldschermresoluties aan tot 1080p (full HD).[/quote:d3b3320190] Zie ook [url=http://tweakers.net/nieuws/63495/pcontv-moet-windows-desktop-op-hd-tv-ontsluiten.html]hier[/url]. Als ik hun beschrijving goed begrijp, dan kun je bijvoorbeeld ook spelletjes spelen op je tv via je pc, net alsof je een Xbox of PS3 hebt, dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...