Ga naar inhoud

kan beeldschermresolutie niet verhogen


Aanbevolen berichten

Ik heb een NVIDIA GeForce 4 MX 4000 videokaart en wilde het stuurprogramma updaten. Bij de fabrikant heb ik de laatste versie gedownload en volgens hun instructies het oude stuurprogramma eerst verwijderd en toen het nieuwe prog. geïnstalleerd. Helaas blijft mijn monitor (LG L226W) nu op 640x480 pixels staan ipv op 1680x1050. Steeds als ik die hogere waarde inregel (o.a. via NVIDIA Panel Control) wordt direkt daarna de te lage waarde weergegeven. Weet iemand hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
Heb jouw suggestie uitgevoerd zoals je beschreef. Via Installshield van NVIDIA wordt programma geïnstalleerd en krijg ik tenslootte de meldind: het stuurprogramma is geïnstalleerd en start opnieuw op om het defiitief te maken. Doe ik en het beeldscherm blijft op de foute resolutie ingesteld. Krijg van windows ook nog een melding dat beeldscherminstelling niet correct zijn en of dat hersteld mag worden. Dat mag van mij maar het beeldscherm keert terug met de laagste resolutie. Wie weet de oplossing hiervoor?
Link naar reactie
Op hoeveel kleuren had je monitor ingesteld? Als dat 32 bit was. Heb je ook 16 bit geprobeerd? Check ook nog deze hyperlink van Microsoft [url=http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/display_change_screen_resolution.mspx?mfr=true]To change your screen resolution.[/url] Zijn er verder geen vraag- of uitroeptekens in het Apparaatbeheer? Heb je ook nog gecontroleerd of er info staat bij Start > Alle Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur?
Link naar reactie
Heb versie 91.47 van het www gedownload en via de, afwijkende instructies t.o.v. 93.71 geïnstalleerd. Ik zie dat deze versie inderdaad als stuurprogr. onder de adapter zit. Maar helaas nog steeds met de te lage resolutie. Doet mij concluderen dat het probleem niet ligt aan deze driver software maar aan andere (windows ??) software. Misschien wel aan de driver software van de monitor. Ga daar nog eens naar op zoek. Ik wordt hier wel moe van. Ik ben niet zo'n softwaresleutelaar, meer een gebruiker van goed werkende programma's. Groet.
Link naar reactie
[quote:7d58f6c687="H-Wijnen"]Heb versie 91.47 van het www gedownload en via de, afwijkende instructies t.o.v. 93.71 [/quote:7d58f6c687] Maar welke nvidia driver versie gebruikte je dan voorheen? Dus toen je nog wel de juiste resolutie in kon stellen? Gebruik je nog dezelfde DVI of VGA kabel? Zou je eventueel een andere kabel kunnen proberen? Hoe wordt je monitor herkend? Als een LG L226W? Of als een Plug & Play monitor? Over het algemeen heb je geen monitor drivers nodig. Als deze wel gebruikt worden, dan is het om ervoor te zorgen, dat je de monitor niet buiten de specificaties kunt instellen. Maar een beetje monitor is daar tegen beveiligd. En gaat op zwart, als je 'm buiten de specificaties instelt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...