Ga naar inhoud

Beeld slaat vast tijdens spel


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart gekocht de HD5850 van ATI. Nu heb ik eigenlijk alleen nog maar ellende ermee. Met Call of duty UO is mijn fps heel wisselvallig integenstelling tot call of duty 4 waar die wel vastblijft op 250 fps. Nou is dat niet zo erg en zal het waarschijnlijk zijn omdat het gewoon al een oud spel is. Hiervoor had ik de 8800GTS van nvidea en daar had je het programma nhancer nodig om Cod uo op 1 core te laten draaien anders gaf het veel problemen. Nou heb ik begrepen dat Nhancer niet geschikt is voor ATI kaarten dus dat heeft al geen zin. Maar nu het echte probleem, Ik word vaak uit het spel geknikkert dan staat mijn beeld vast en kan ik niks meer doen. Naderhand heb ik VPUrecovery aangezet in de ATI Catalyst controlcenter dan word ik er Wel nogsteeds uitgegooid uiteraard maar kan ik na de fout niet te verzenden weer verder Spelen. Nu dacht ik dat het misschien ook zou komen omdat het al een oud spel aan het worden Is en de nieuwe videokaarten er niet meer mee overweg kunnen maard at blijkt dus niet zo Want met het nieuwe Battlefield bad company word ik er ook zo nu end an uitgegooid En een enkele keer kom ik dan niet eens meer terug in windows terwijl het geluid wel Doorgaat en op teamspeak kan ik ook gewoon verder praten. Ik kreeg laatst een fout na uit het spel gegooid te zijn,het was iets met ATIdvag iets met Een stuurprogramma. Stom genoeg heb ik de rest niet opgeschreven. Bij deze fout was ook mijn resolutie naar 800-600 gebracht en de kleurkwaliteit Teruggebracht naar 4 bits hele mooie kleuren dat wel maar is niet echt de bedoeling denk Ik. Ik heb later in het logboek van windows gekeken naar fouten en zag de 2 volgende: 1. De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen: i8042prt Bron: service control manager Catogorie: geen Gebeurtenis-id: 7026 Deze fout heb ik wel heel veel keren gehad in de geschiedenis van het logboek. en nr 2. Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma. Bron: ati2mtag Catogorie: geen Gebeurtenis-id:108 De videokaart word niet te warm heb de ventilator handmatig hoger te zetten maar helpt Niet. Mijn specs nog even: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @2.40 Ghz. 2Gb geheugen. Msi p6n Platinum motherboard. Ati HD5850 Graphic card. Creative Xtreme music. 150Gb hardeschijf Raptor 10.000 rpm western digital. Windows XP SP3 P.S.1 Deze videokaart heeft 2 stroomaansluitingen nodig heb ze allebei bevestigd of ze beiden werken lijkt me moeilijk te controleren weet ook niet of het daaraan kan liggen? P.S.2 ik heb de drivers geupdate van de videokaart. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mvg Sven.
Link naar reactie
Zag ook in het logboek onder toepassing staan: Bron: Application hang Categorie: geen Gebeurtenis-id:1001 Fout-bucket 1180947459. Maard enk ook niet dat dat veel zegt. Was mijn voeding vergeten is een Realpower 550watt Op de doos van de vid kaart staat minimaal 500watt voeding (neem aan dat ze het eenbeetje ruim nemen) met 2x6pins 75watt stekkers,of die 2x 6 pins ook 75watt stekkers zijn zou ik niet weten maar ga ik wel van uit.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Het is waarschijnlijk een fout in de nieuwe driver van ati catalyst 10.2. 10.3 is nu beschikbaar ga die nu proberen en met battlefield zijn ook all problemen nog niet opgelost dus die 2 dingen zijn waarschijnlijk de oorzaak. dit bericht kan verwijdert worden al kijkt er verder niemand naar om :P gegroet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...