Ga naar inhoud

Conflict videokaart en mainboard


Aanbevolen berichten

Een Gigabyte moederbord: GA-7vt600-1394 (socket 754) met het nieuwste bios en de nieuwste drivers, waaronder de chipsetdrivers. Hierop een AMD Sempron 2800 en verder uitgerust met 2 gig DDR400 en een AGP videokaart. Als besturing Windows XP Professional met SP 3. Onlangs heb ik een 8x AGP ATI videokaart, de Sapphire AGP 3450 met 512 mb en passieve koeling, gekocht. Deze kaart is trouwens met de voeding verbonden. Het probleem: - De kaart is moeilijk is te installeren, zelfs met de nieuwste drivers van Sapphire; er blijkt een geheugen(adres)conflict c.q. driverconflict te ontstaan met de CPU to AGP controller. - Als het uiteindelijk wel lukt, ontstaat er een systematische fout!!! Tijdens het opstarten, even voordat muiscursor en het bureaublad zouden moeten verschijnen reset het systeem en komt daarna op met het bekende (F4) scherm. Als er dan wordt gekozen voor normaal opstarten, loopt het systeem gewoon door en kun je ook normaal werken zonder enig probleem te ervaren. - Bij het uitzetten en daarna opnieuw opstarten ontstaat weer hetzelfde probleem en moet dezelfde procedure worden doorlopen. Overigens......heb ik ook een tweede sapphirekaart (dezelfde dus helaas!!) die weer een andere fout genereert, ongeacht het systeem. Vroeg of laat, soms zelfs in de bios of tijdens het opstarten, wordt de monitor uitgschakeld!! Systeem blijft draaien, maar de monitor gaat op zwart. Zwaardere voeding levert geen verbetering op. Wie o wie heeft enig idee waardoor het probleem wordt veroorzaakt en....hoe het eventueel kan worden opgelost?? Zelf kan ik alleen nog bedenken dat installatie van Windows 7 het probleem misschien kan verhelpen!!![/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...