Ga naar inhoud

[8600GT]Fan draait niet meer


Aanbevolen berichten

Hallo. Allereerst zie hier mijn videokaart: [img:e4c7ceaf09]http://i49.tinypic.com/2wqqq1t.jpg[/img:e4c7ceaf09] Gisteren bleef mijn pc steeds op verschillende plekjes vasthangen. Niet alleen dat, maar mn beeldscherm deed viel ook steeds uit af en toe op verschillende plaatsen tijdens het opstarten. Dan weer wel dan weer niet. Pc uitgedaan, en terwijl ik mn videokaart aanraakte brande ik me hevig! De videokaart was zeker zn 100-150 graden! Heb moeten wachten om hem eruit te halen. Ik heb voordat dit gebeurde, de fan van de videokaart schoongemaakt met wattenstaafjes, want er zat veel stof tussen, zie foto welk stukje ik heb schoongemaakt. Na die schoonmaak zag ik pas de fan zitten, was helemaal bedekt met stof. Dus heb ik voorzichtig met die wattenstaafjes tussen de gaten in het stof eruitgehaald en na een goede schoonmaak van de kaart heb ik de fan getest n de fan draaide niet! Vandaar dat ie zo heet was! Kan ik het nog repareren hoe dan ook?? Graag wat advies, alvorens bedankt! groetjs
Link naar reactie
Er bestaan wel alternatieve koelers. Maar dan moet de kaart zelf nog wel goed zijn, anders is het geldverspilling. Je kunt hem nog wel even aanzetten, en kijken of je beeld krijgt. Wel direct weer uitzetten daarna. Ik zie zo niet welke kaart het precies is, maar het lijkt me een vrij lichte. Zoiets zou er wellicht op kunnen passen: http://www.azerty.nl/8-1091-215541/arctic-accelero-l2-pro-videoka.html
Link naar reactie
Hallo, Bedankt voor uw reactie. Ja ik heb beeld, want toen de videokaart zo heet was en die er nog inzat, heb ik wel beeld, maar blijft mn pc steeds vasthangen, wat elk moment kan gebeuren vanaf dat ik em opstart. Op dit moment staat mn monitor op mn moederbord onboard aangesloten. Als dat vasthangen van mn pc en het op willekeurige momenten mn monitor uitschakelt zonder reactie (alleen als de kaart erin zit gebeurd dat), moet ik 1 ding weten. Als die 2 gevolgen de oorzaak is van de niet draaiende fan, en dus de grote toename aantal graden, dan zit het aan de fan en kan ik die meteen bestellen en kijken of die het doet. Als het de oorzaak is van een kapotte videokaart dan weet ik ook wat me te doen staat. Misschien weet u welke oorzaak ik hier zoek? Bedankt, gr.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...