Ga naar inhoud

Temperatuur videokaart


Aanbevolen berichten

De temperatuur van mijn passief gekoelde NVIDIA GeForce 7600 GS wordt door PC Wizard 2010 als volgt weergegeven: [b:dcfdbde98d]GPU Temperature 63º GPU Diode 76,8º[/b:dcfdbde98d] Zijn dat normale waarden? De processortemperaturen (Intel Core 2 Duo) zijn resp. 42º en 40º, de beide hd's 42º en 39º Dat lijkt me dik in orde, maar over de videokaart maak ik me zorgen.
Link naar reactie
Wat versta je onder "belast"? Ik game nooit en draai slechts af en toe een film(pje) op YouTube. Voor de rest draait er meestal niet veel meer dan office-programma's, een stuk af wat browservensters/-tabbladen en het emailprogramma. Lijkt me nou niet zo belastend... Kan stof (hoewel de kast ongeveer een maand geleden nog uitgezogen is) een oorzaak zijn?
Link naar reactie
Passief gekoelde videokaarten zijn eigenlijk bedoelt, voor in een behuizing met een goede "airflow". Dus voor een miditower met minimaal vooronder een inblazende fan. En achter onder de voeding, een uitblazende fan. Had je ook gecheckt hoe hoog de temperatuur van je systeemkast is? Ter vergelijking. Ik heb zelf ook een 7600GS videokaart. Alleen de mijne is actief gekoeld. De systeemkast temperatuur is bij mij ongeveer 22/23 graden Celsius. Als mijn 7600GS videokaart niet veel te doen heeft, is daarvan de temperatuur ongeveer 37/38 graden Celsius. Als ik een openGL test doe met SpecViewPerf 9, dan loopt deze temperatuur op tot ongeveer 44/45 graden Celsius. Terwijl het gebruikelijk is dat een videokaart in een kleine desktop behuizing, veel warmer wordt. Ook al is die actief gekoeld. Dus daar kun je beter geen passief gekoelde videokaart in gebruiken. Of het zou moeten gaan om een vrij lichte videokaart. Zoals bijvoorbeeld een Matrox 550.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...