Ga naar inhoud

nieuwe computer, HD of Videokaart?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Medion Titanium MD 8008 uit 2003. Die heeft het altijd prima gedaan. Nu heb ik daar sinds enkele weken 2 nieuwe Medion 25,5 “-tft schermen aan gehangen. Sinds die tijd is het systeem erg onstabiel. Met enige regelmaat blijft het systeem uren opnieuw opstarten, start niet door, zwarte schermen, blijft hangen enz. Ik vermoedde aanvankelijk dat hij “op” was, en dat de HD het zou gaan begeven, en dus naar de schroothoop kon, maar als hij eenmaal na veel frustraties weer aan de gang is, dan draait hij als een zonnetje. Hij kan er echter midden in een bewerking ineens mee ophouden, gewoon bij Outlook of in Word, simpele applicaties dus, en dan continu doorstarten, stilhangen enz. Ik begin nu te vermoeden dat het ook aan de videokaart kan liggen: de Radeon TX 9600 http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amtnampsZA/AldiPC_Medion_MD8008_XL_Test/2 Ik heb daar echter geen kennis van. Kan iemand me uit de problemen helpen? Drivers? Nieuwe (andere?) videokaart? Of iets anders?
Link naar reactie
De reden dat ik denk dat het aan de videokaart kan liggen is de melding die er steeds komt als het na uren is gelukt om weer op te starten: "Het systeem is hersteld van een ernstige fout". Er is logboekvermelding gemaakt. De melding verzenden levert de volgende tekst op: [url]http://wer.microsoft.com/responses/Response.aspx/703/en/5.1.2600.2.00010300.2.0?SGD=6841216c-030b-4133-8db3-a591c00a0f43[/url] Wellicht kan hier iemand iets mee.
Link naar reactie
[quote:f40b9f7d10]Is de kast een grote stofboel? [/quote:f40b9f7d10] Deze vraag had ik al verwacht. Maar ik heb met stofzuiger en blazer al weken geleden een hoop stof eruit gehaald! [quote:f40b9f7d10]Drivers al geupdate?[/quote:f40b9f7d10] Dat heb ik nog nooit gedaan voor de videokaart. Ook geen idee welke en hoe? Wel heb ik het idee, dat warmte bijdraagt tot het probleem. Hoewel de ventilatoren hun werk doen, heb ik ook de zijkant van de kast eraf gehaald voor meer "frisheid"... Maar ik heb natuurlijk geen bewijs dat het daardoor veroorzaakt wordt. Hoewel er twee monitoren op de videokaart kunnen worden aangesliotyen, zou het ook kunnen dat deze nieuwere types tft-schermen te zwaar zijn...?? Er hing eerst een 19"-monitor aan en toen was er nooit een probleem. Maar hoe tackle ik de juiste oorzaak?
Link naar reactie
[quote:f54e320c82]Al geprobeerd je oude scherm opnieuw aan te sluiten? [/quote:f54e320c82] Nee, nog niet. Ik dacht, er zitten 2 monitoraansluitingen op die Radeon Tx9600 dus dat moet kunnen... [quote:f54e320c82]ATI Catalyst misschien updaten?[/quote:f54e320c82] Kan ik eens proberen. Tussen alle instabiliteitsmomenten door krijg ik ook nog andere meldingen: [/img]http://theplayer.nl.picturepush.com/up?alid=84998[img][/img]
Link naar reactie
[quote:ac1d08a1c8]Het kan, maar de kaart kan waarschijnlijk niet de resolutie van 2 25,5" (ik denk dus 2x 1920x1200) monitoren aan.[/quote:ac1d08a1c8] Maar ze staan beide op 1600 x 1200....met een refresh rate van 60 Hz, 32-bit Als de kaart dat niet aankan, wat dan? Ik heb geen verstand van videokaarten, zeker niet als het op een vervanging aankomt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...