Ga naar inhoud

digitale videocamera met meer dan 25 FPS


Aanbevolen berichten

Aardig onderwerp voor algemene beschouwingen. Mijn oude Canon A610 geeft al 30 fps AVI's. En PAL DVD is en blijft 25 fps (en 720x576). Als ik een vidiootje rechtstreeks uit mijn camera afspeel met een AV-kabeltje op mijn (CRT) tv, loopt ie duidelijk vloeiender dan hetzelfde vidiootje met Ulead op DVD gebrand. Met de komst van mediaspelers lijkt het me overigens dat DVD-spelers verouderd zijn. Als het goed is, moeten die dingen (onlangs getest in C!T) een 30 fps MJPEG-AVI direct van een interne of USB-schijfje kunnen afspelen zoals op je computer. En met zo'n HD video pocket cameraatje (getest in Computeridee nr 2) lijkt me een mediaspeler een must, zeker als je een mooie HD tv hebt.
Link naar reactie
Dus als ik de keuze zou hebben tussen een camera met 25 FPS, 30 FPS en 50 FPS, zou de 50 de voorkeur hebben? Het gaat met name hierom: # Records at 640 x 480 resolution # Records AVI video at 50 frames per second Ik heb geen HD/HDMI scherm, wel een plasma 42" en 2x26"beeldschermen. Als ik zo'n (AVI-)opname op 30 of 50 FPS wil vertonen via mijn dvd-recorder op mijn plasma (dus eerst op dvd zetten) wat merk ik dan daarvan: wordt het dan een "snelspoelvertoning"??
Link naar reactie
[quote]Ik heb geen HD/HDMI scherm, wel een plasma 42"[/quote] Is dat je TV en die andere 2x26 PCschermen? Bij die plasma TV hoort wel een bepaalde beeldverhouding, lijkt me. Voor opnames van snel bewegende objecten levert dubbele snelheid betere resultaten op. Maar die moet je dan wel kunnen weergeven maar met DVD PAL lukt dat niet. Bij mijn Canon filmpjes worden bij het converteren naar PAL DVD (MPEG2) 5 beeldjes per seconde gedropt, bij 50 opgenomen beeldjes dus 25 stuks :cry: Tenzij je een mediaspeler koopt....die kan alles net zo afspelen op je TV als op je PC.....denk ik :roll: Overigens is het de vraag of een plasma TV snel bewegende beelden goed kan weergeven. Je kan deze topic beter verplaatsen nar de rubriek Videobewerking, daar zitten experts als Rob van Willigen en andere vidioten die je beter kunnen informeren want ik ben ook maar een amateur. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...