Ga naar inhoud

Hulp gezocht, wisspeltuurige PC


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de computer van mijn vader onder handen genomen in de hoop hem te kunnen laten genieten van HD films, zijn pc ziet er als volgt uit: DFI Lanparty nForce 4 Ultra D Oude grafische kaart: 7800 GT Nieuwe grafische kaart: 9800 GTX Processor: AMD 3200+ Nieuwe cooltermaster 650W modulaire voeding Heb de nieuwe grafische kaart in de bovenste PCIE 16x poort gestopt maar het verschil in grafisch vermogen was niet te merken. Moest hiertoe een PCI SATA controller kopen, maar die werd niet herkend door zowel de bios als Windows 7 x64. Nu wilde ik de pc herstarten na de driver update maar nu herkent het moederbord het DRAM (led indicator op mobo) niet meer. Na 10x opnieuw starten kwam hij 1x door, maar daarna weer niet. De 9800GTX komt uit mijn oude pc en werkte prima. Stop ik de oude grafische kaart terug krijg ik geen beeld maar start hij wel op. Mijn vragen zijn als volgt: Zou deze opstelling (9800GTX, AMD 3200+, nForce4, 4gb RAM) een HD film vloeiend moeten kunnen spelen Is het moederbord te sterk verouderd en kan dat beter vervangen worden? Alvast hartelijk bedankt voor alle mogelijk tips
Link naar reactie
Zou het niet zo kunnen zijn dat de hardware, moederbord, niet bij elkaar past en dan gebruik je win7 64 bits waarvoor je wel speciale drivers nodig hebt, voor de nieuwe hardware is dat geen probleem maar vaak oudere hardware kan dat problemen geven. 64 bits systemen hebben enkel voordeel als je er veel geheugen in hebt en dan ook als je zware video bewerkingen doet van vele GB. HD bekijken kan prima op een 32 bits systeem en heeft nu nog een brede ondersteuning!
Link naar reactie
Ik snap niet waarom je een PCI SATA controller moet kopen? Dat is voor harde schijven? Maar goed, even terug naar je probleem. Die processor is voor HD weergave nogal traag, maar zou wel moeten werken. Overigens is videoweergave vooral CPU werk en geen werk voor de videokaart. Nu zit er wel een feature op die 9800GTX die heet NVIDIA® PureVideo® HD Technology, maar dat werkt alleen bij bepaalde programma's. Dit zou echter ook met de 7800GT al moeten werken. Ik denk dus eerder dat je een driver of codec probleem hebt. Met welk programma speel je HD films af? Wat betreft het niet meer opstarten, weet je zeker dat je niet per ongeluk je geheugen los gehaald hebt? Ik zou het er even uit halen en opnieuw er in plaatsen.
Link naar reactie
Je had het beste een nieuwe CPU kunnen kopen. X2 4200+ S939 is 2e hands nog wel te krijgen. En anders gewoon totale upgrade (ram,mobo,cpu) en dan heb je al een leuke graka achter de hand, maar die 7800GT had ook die HD films prima kunnen weergeven. Je weet zeker dat de voeding de graka goed ondersteunt? De 9800GTX vraagt wel wat meer stroom dan een 7800GT.
Link naar reactie
Dat moederbord is nogal een eigenwijs ding. Kan bij wijzigingen in hardware nogal lastig doen. Meestal helpt een bios reset wel, soms moet je de hardware verwijderen en een voor een terugplaatsen. De 9800gtx is overigens nogal overdreven voor alleen video, een 4350 is ook ruim voldoende. Is de voeding wel zwaar genoeg voor je nieuwe kaart?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...