Ga naar inhoud

Nieuwe TFT monitor kopen, welke?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan om twee TFT schermen aan te schaffen, één 19" en een 22". Ze moeten beiden een beeldverhouding hebben van 4:3, eventueel 5:4. Nu kan ik bij onze computerzaak een goedkope monitor kopen van het merk Hanss.G, iemand ervaringen met dit merk? Kunnen jullie me zo een paar schermen noemen, want op internet zijn bijna geen 4:3 schermen meer te vinden, ik heb de schermen namelijk nodig voor AutoCad en daar is het ideaal om een vierkant scherm te hebben. De prijs van de schermen moet ook niet te hoog liggen, denk aan een prijs tót 150 euro. Bedankt alvast. Mvg, Maarten
Link naar reactie
Ze staan op tweakers.net nog wel in de lijst, maar voor een veel hogere priijs. [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/73/monitoren.html#filter:Tcs9CsMwDAXgu7zZQ3_cOvgAgQ6ZMpYMRtbg4tbBdkpLyN2rDIYuEvre04rovmmpQ_IMC0rP2VGFQsqecx84euE5h0dpOKZcxVwhEUmIh_CCPSgUSpkH94G9tKMlHJkq-3FmuvkCe8epk3ezj05jkopEfYiVs8QrtDnv6-3iXj5qfcW0KWH9z50xwtv2Aw]lange link[/url] Is het niet slimmer een 24" te nemen? Denk dat die ongeveer dezelfde hoogte heeft, je hebt er alleen wat extra ruimte naast.
Link naar reactie
[quote:d202680a79="gerben"]Ze staan op tweakers.net nog wel in de lijst, maar voor een veel hogere priijs. [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/73/monitoren.html#filter:Tcs9CsMwDAXgu7zZQ3_cOvgAgQ6ZMpYMRtbg4tbBdkpLyN2rDIYuEvre04rovmmpQ_IMC0rP2VGFQsqecx84euE5h0dpOKZcxVwhEUmIh_CCPSgUSpkH94G9tKMlHJkq-3FmuvkCe8epk3ezj05jkopEfYiVs8QrtDnv6-3iXj5qfcW0KWH9z50xwtv2Aw]lange link[/url] Is het niet slimmer een 24" te nemen? Denk dat die ongeveer dezelfde hoogte heeft, je hebt er alleen wat extra ruimte naast.[/quote:d202680a79] Dat is wel een mooie site inderdaad, denk dat ik daar ff ga neuzen. Maar toch blijf ik bij de oude beeldverhouding. Heb namelijk bij mijn broer een scherm zien staan met breedbeeld, maar daar paste de videokaart de verhoudingen niet aan, met gevolg dat alles vervormd is...
Link naar reactie
Zoals Gerben zegt, neem een groter scherm, en zie de extra ruimte in de breedte gewoon als extra ruimte. De resolutie van een 19" 5:4 scherm is 1280x1024, als je gewoon een 24" neemt dan is het fysiek gezien hoger (324mm i.p.v. 301mm) en wat betreft pixels ook (1200 i.p.v. 1024). Als je dan een deel van 1200x1200 gebruikt voor het weergeven van je model, zet je je gereedschappen in de overige 720x1200 pixels die nog over hebt.
Link naar reactie
[quote:79f162f988="gerben"]Dan heeft je broer of het scherm verkeerd ingesteld, of zijn drivers zijn niet compleet. Breedbeeld is tegenwoordig standaard, dus het zou al raar wezen, als die allemaal een misvormd beeld zouden geven.[/quote:79f162f988] Hmm, das waar... Maar er spelen nog enkele nadelen die een breedbeeld in de weg staan... De belangrijkste is dat het ook nog in de computerkast moet passen, naast een systeemkast en tussen speakers... En de computerkast is gewoon veel beter gevuld met een 19" of 22" 4:3 dan met een breedbeeld, daarbij vraag ik me ook af of een breedbeeld überhaubt past...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...