Ga naar inhoud

Tijdens gamen spontaan beeld zwart (vpu-recover)


Aanbevolen berichten

Even een kort verhaal lang maken. pc is zelbouw, grafisch een Peak ATi Radeon X1950 Pro 512 Mb bij normaal gebruik zoals internetten en word kan de pc uren aan staan zonder problemen. Nu weer een collectie autoracespellen te voorschijn gehaald, of ik nu Need for Speed Carbon of Pro street speel, midden in een spel valt het scherm op zwart, soms geeft hij dan het scherm weer terug met een mededeling : VPU recover en gaat dan het scherm weer calibreren om vervolgens weer verder te kunnen spelen. Vaak stopt hij er dan helemaal mee en geeft de kaart geen signaal naar de monitor en gaat dus mijn monitor op stand-by, wat ik dan ook doe, alleen de pc resetten helpt dan. Overigens gebeurd dit altijd binnen 15 min. na starten spel. rara wat gaat hier mis??? mobo: MSi K9N SLi Platinum cpu: AMD Athlon 64 x2 6000+ Windsor (3.0 ghz) grafisch: Peak ATi X1950 Pro 512mb voeding: Spire Rocketeer III 500W
Link naar reactie
update: weer het zelfde gedonder, dus naar ati.com gegaan, de nieuwste update van 17-11-2009 gehaald, leek goed te gaan, weer gedonder..... je word er moedeloos van, maar het kan maar zo spontaan een paar uur goed gaan, meestal is het binnen 10 min. bingo, pc opnieuw opstarten lijkt dan de oplossing. Nu heb ik zitten twijfelen of de voeding het wel aan kan, het is een Spire Rocketeer III 500W, weet alleen niet wat zijn efficiente vermogen is, de Peak ATi Radeon X1950 Pro is een GDDR3 512Mb, maar als ik die vergelijk met de huidige GDDR3 512Mb van bv Asus dan zit daar een behoorlijk snelheidsverschil in, zou dat gewoon de oorzaak kunnen zijn? een te snel spel voor een te langzame kaart?? Of is het gewoon ATi die dwars ligt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...