Ga naar inhoud

Nieuw systeem => nieuwe videokaart?


Aanbevolen berichten

Heren, ik heb binnenkort een nieuw systeem: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 125W (C3) of AMD Phenom II X4 955 Black Edition met 4 GB geheugen erbij geplaatst en 500 Watt Recom Power voeding (M500) Nu is mijn huidige videokaart een oud beestje, een Ati Radeon X 1950 Pro.. Nu is mijn vraag of het nodig is om deze videokaart te vervangen door bijv. een Ati 5850 serie. Ik speel niet op de hoogste resoluties, want ik heb niet zo'n groot scherm. Max is 1280 x 1024.. Kan mijn oude kaartje nog genoeg candy op het scherm toveren of is die daar echt te oud voor?
Link naar reactie
http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=9&cat2=474&cat3=0&bfbox=1&&tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000& :roll: Je kan kiezen uit heel veel Ati kaarten en je kiest de duurste? Wanneer je een zwaardere kaart plaatst zal je daar alleen maar meer plezier van hebben. IK zou de 965 Black Edition kiezen. Let wel op het stroomverbruik van een zwaardere kaart.Je oude kaartje is niet veel meer maar een Ati 4770 b.v.b is al een verbetering.
Link naar reactie
Een 5850 is niet de duurste en snelste hoor ;-) Dan vergeet je de HD5870. Maar terug on topic, Een 5770 is voor gamen op die resolutie ook voldoende. Verbruikt ook minder stroom en met die 500W voeding moet je wel genoeg hebben. Die heb je al voor onder de 130 euro. Qua snelheid is de kaart is langzamer dan een 4870, maar verbruikt echt veel minder stroom (onder full load scheelt het bijna 140W, idle 50W). Prijs-kwaliteitverhouding zit dus wel goed. Evenals je voeding.
Link naar reactie
[quote:8c9cb989a2="arjant2"]Een 5850 is niet de duurste en snelste hoor ;-) Dan vergeet je de HD5870. Maar terug on topic, Een 5770 is voor gamen op die resolutie ook voldoende. Verbruikt ook minder stroom en met die 500W voeding moet je wel genoeg hebben. Die heb je al voor onder de 130 euro. Qua snelheid is de kaart is langzamer dan een 4870, maar verbruikt echt veel minder stroom (onder full load scheelt het bijna 140W, idle 50W). Prijs-kwaliteitverhouding zit dus wel goed. Evenals je voeding.[/quote:8c9cb989a2] Dus het zou zonde zijn om een 5850 te nemen als de 5770 op mijn systeem dezelfde prestaties zou leveren? Ik zie/merk geen verschil als ik bijv. COD MF 2 ga spelen? En welke raden jullie dan aan? http://tweakers.net/pricewatch/cat/807/radeon-hd5xxx-serie.html#filter:NcuxCoNAEATQf5naIipJ4D5ASGFlGSzkdoqDIyd7hwnI_bsrwWZh3szuSCrUITAKHLbAb0bzxylpMRNmb7Rq8BzDB-7WIPukHJcf3P0KV8NIXyjTSv-SDPdGa989ZuvMhhAL1XxH1513W-I56p_tA3Ot9QA
Link naar reactie
Heren, misschien een beetje offtopic, maar kan iemand mij een moederbord aanraden voor de processor die in de TS staat met als voorwaarde dat er een ATI chipset op zit, omdat ik ook een ATI videokaart erbij prik! http://tweakers.net/pricewatch/cat/47/moederborden.html#filter:NY29CoQwEITfZWoLzx-8ywMIV1hZyhVhs0WOcJFNEEHy7u4hVsN8H8MciOJYRs_BwWAV_02oLjhHycpsIiVqiCf_g6krJIrCk91h-rvchgNTZjevTG-XYBY8Xjpvnz0-qhWPPmQWVQfaof7HZoP-NE3XoZRyAg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...