Ga naar inhoud

Na opstarten om en om dramatisch beeld!


Aanbevolen berichten

Beste allen Ik ben al heel wat gewend op computergebied, maar Dhr. Gates blijft mij verbazen: PC liep prima, maar wat traag agv. veel bullshit. Dus een keer geformatteerd, XP Pro er opnieuw op, 85 keer updaten en opstarten. Ging prima, lekker snel! Totdat na de zoveelste keer opstarten het scherm er als volgt uitzag: nog maar 1 monitor herkend, kleurkwaliteit 4 bits, diverse foutmeldingen, resolutie 800x600, win gaf aan in standaard VGA opgestart te hebben; kortom redelijk dramatisch! Als ik vervolgens de nieuwste Nvidia drivers, opnieuw, installeer is na de volgende opstart het probleem verdwenen( kleur 32 bits, res. 1280x1024, 2 monitoren, geen foutmeldingen). Wanneer ik nu weer opstart herhaalt alles zich weer: dramatisch beeld etc. Na wederom Nvidia drivers installeren na de volgende opstart weer prima beeld. Dit heb ik inmiddels een keer of 10 gedaan zonder enige verandering; heen en weer zoals Drs. P. eerder zong! Voor de win-format kende ik dit probleem niet. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat je er aan kunt doen? Alvast bedankt voor suggesties. Met vriendelijke groet, Jan-Theo Weeda
Link naar reactie
Bij apparaatbeheer bleek ik inmiddels 4 monitoren te bezitten! 2 standaard beeldschermen meteen verwijderd. Daarna de 2 wel aanwezige monitoren eveneens verwijderd, opnieuw laten herkennen en opnieuw geinstalleerd met de meest recente drivers. Vervolgens wederom de nieuwste Nvidia driver geinstalleerd. Alles leek prima in orde, geen conflicten. Na opstarten prima beeld; bij apparaatbeheer bleken er echter weer twee (standaard) beeldschermen bij te zijn gekomen. En na wederom opnieuw opstarten was het beeld op mijn monitor weer "ouderwets" dramatisch. Misschien moet ik er maar mee leren leven. Er zijn nou eenmaal ergere dingen in het leven! In ieder geval bedankt voor het meedenken! PS Samsung 940Fn, Samsung 1100MB en Geforce 7300GT
Link naar reactie
Wat een vreemd verhaal... Ik gebruik zelf maar één beeldscherm, een Samsung 2053BW en dat staat alleen (zonder extra vermelding van een 'standaard beeldscherm') onder Apparaatbeheer --> Monitors vermeld. [u:cae421be7d]Een paar voorbereidende stappen[/u:cae421be7d]: - Download de nieuwste NVidia GeForce driver van [url=http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_191.07_whql_uk.html]de NVidia-website[/url] (directe link!), [u:cae421be7d]maar installeer deze nog niet[/u:cae421be7d]; - Download DriverSweeper van de [url=http://www.guru3d.com]website van Guru3D[/url] en installeer het programma; - Download [url=http://www.ccleaner.com]CCleaner[/url] en installeer het programma (*); [u:cae421be7d]...en het daadwerkelijke schoonmaken[/u:cae421be7d]: - Verwijder de grafische NVidia-drivers van je PC via ('Start' --> 'Instellingen' --> 'Configuratiescherm' -->) 'Software'; - Start de PC opnieuw op wanneer gevraagd; - Laat DriverSweeper los op de (resten van de) oude driver; - Voer een registercheck uit met CCleaner en repareer alle fouten; - Installeer de nieuwste GeForce-driver en start de PC opnieuw op; - Voer nogmaals een registercheck uit met CCleaner, repareer de gevonden fouten en blijf dit doen tot er geen fouten meer gevonden worden. Het kan zijn dat er door het deïnstalleren en herinstalleren van de drivers verkeerde verwijzingen in het Windows-register zijn ontstaan, waardoor je steeds de genoemde fouten krijgt. Erg vervelend, maar hopelijk kun je het zo oplossen ;) ! (*) Let op: CCleaner vraagt bij de installatie of je de Yahoo!-toolbar wilt installeren! Deze keuze kun je uitvinken, het is alleen maar lastig :P !
Link naar reactie
1. bij apparaatbeheer kun je er via het menu beeld voor kiezen om ook de verborgen hardware weer te geven... misschien heb je dit allang gedaan maar ik vermeld het toch maar even.... misschien staan er nog wel méér monitoren.... 2. via rechtsklikken op bureaublad eigenschappen instellingen geavanceerd beeldscherm kun je ook zien welk scherm als standaard wordt aangemerkt... wist je misschien ook maar ook dit is het vermelden waard...
Link naar reactie
Beste allen Ik heb de suggesties van El Barkhuysen minutieus opgevolgd, waarvoor dank! Het leek veelbelovend, maar helaas, het probleem blijft bestaan. Het is inderdaad een vreemd verhaal en ik vrees dat ik er aan zal moeten wennen, voordat ik de PC uitschakel of opnieuw opstart eerst opnieuw de NVidia drivers te installeren. Of heeft nog iemand een gouden tip?In ieder geval bedankt voor de getoonde interesse. Met vriendelijke groet, Jan-Theo
Link naar reactie
Beste kaell Op zich een creatieve gedachte! Alleen toen ik bezig was met Windows er opnieuw op te zetten, na de format dus, kreeg ik al met dit zelfde probleem te maken. Ik heb toen de harde schijf opnieuw geformatteerd en Windows wederom geïnstalleerd. Na een stuk of 30 keer opstarten (updates) ontstond hetzelfde probleem (zie boven) weer waarna ik niet de moed had dit nog een keer te proberen. Misschien moet ik het eens met Windows 7 proberen! M.v.g. JT
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...