Ga naar inhoud

Geforce gtx 260 probleem


Aanbevolen berichten

De bios van de GPU flash je normaal gesproken bijna niet, is zelden of nooit nodig. Bij sommige kaarten kun je op die manier het een en ander unlocken. Bij het x800gto2 voorbeeld kon je iets unlocken, ik kan zo laat niet meer precies op de naam komen. In feite was de x800gto2 een kaart met dezelfde chip als de x850xt, alleen was deze dan wat afgeknepen in de bios. Met een aangepaste bios werd die blokkade opgeheven. Zo zijn er nog wat kaarten geweest. Ook zou je nog kunnen flashen om bijvoorbeeld het voltage te verhogen. De bios waar ik eerder op wees was de bios van je moederbord. Die wordt wel vaker geflasht om bugs te verhelpen. Ook om, met name bij de oudere computers, grotere harde schijven of nieuwere processors te accepteren. Voor het overklokken heb je ook nog de zogenaamde modded bios voor het moederbord waar verborgen instellingen weergegeven worden en met andere instellingen voor de chipset (geheugencontroller zat traditioneel op de north bridge, AMD heeft de geheugencontroller bij de Athlon64 (socket 754) voor het eerst op de cpu gezet). De reden dat ik je aanraadde om de bios te flashen is omdat er mogelijk een conflict bestaat met je onboard kaart.
Link naar reactie
  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    105

Nou de bios versie van me moederbord had ik al ongeveer een maand geleden terug al ge-update.. omdat me core 2 quad toen vreemd deed. En er is nu op Gigabyte site geen nieuwere bios versie beschikbaar dan wat ik heb. Maar ik zie wel een Bios update voor de kaart van mij, deze Bios is pas 7 dagen uit zie ik. Dus vandaar dat ik denk dat ik sowieso Bios ga updaten van me kaart.. :roll:
Link naar reactie
[quote:d778f96c23="The Dragon"]Ik zou een mobo kopen zonder onboard videokaart. :o[/quote:d778f96c23] dit was ook mijn idee. ik heb namelijk een aantal jaar geleden PRECIES hetzelfde probleem gehad. dit kwam na uitvoerig testen ook door de onboard videokaart. ik kocht eenzelfde mobo ZONDER onboard videokaart en het probleem was opgelost.
Link naar reactie
Jah ik weet dus echt nie welke de juiste zal zijn, ik ga ervan uit dat de onderste bios update 1 ouwere is? dus ik pak gewoon de bovenste. Maar ik lees ook net boven iemand zeggen koop een mobo zonder onboard vga? Kent iemand dan eentje voor me niet boven de 100 euro? eentje van Asus liefst? En zercom vertelt me net dat ze mijn kaart hebben getest met deze mobo Gigabyte GA-P35-DS3L
Link naar reactie
[quote:608de064c8="Verhoeven"]Jah ik weet dus echt nie welke de juiste zal zijn, ik ga ervan uit dat de onderste bios update 1 ouwere is? dus ik pak gewoon de bovenste. Maar ik lees ook net boven iemand zeggen koop een mobo zonder onboard vga? Kent iemand dan eentje voor me niet boven de 100 euro? eentje van Asus liefst? En zercom vertelt me net dat ze mijn kaart hebben getest met deze mobo Gigabyte GA-P35-DS3L[/quote:608de064c8] Ze zijn van dezelfde datum en ik zou als ik jou was toch niet gokken maar even kijken wat voor een geheugenchips je hebt. Een moederbord zonder onboard VGA zou wellicht helpen, maar het zou ook op deze manier moeten werken. Wat moederborden betreft, Asus is dan wel goed, maar Gigabyte en MSI doen zeker niet onder voor Asus. Daarnaast heb ik goede ervaringen met DFI, Abit en Chaintech. Van Asus kun je bijvoorbeeld kijken naar de P5Q serie.
Link naar reactie
[quote:2b48a5a91c="Verhoeven"]ik weet dus echt nie welke de juiste zal zijn, ik ga ervan uit dat de onderste bios update 1 ouwere is? dus ik pak gewoon de bovenste. [/quote:2b48a5a91c] Ik denk dat je dat beter niet voor vanzelfsprekend kunt nemen. Verder is het ook nog niet zeker of de BIOS update van die videokaart het probleem verhelpt. Ik zie hier bijvoorbeeld een probleem met een Gigabyte GeForce GTX 260, die op jouw probleem lijkt http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=14738751 in bericht #59. Waarschijnlijk kun je beter contact opnemen met [url=http://www.gigabyte.com.tw/Support/ServiceCenter.aspx]Gigabyte technical support.[/url]
Link naar reactie
Ik heb al contact opgenomen met Gigabyte, nog steeds geen antwoordt.. Maar als deze kaart normaal functioneert bij Zercom? dan heeft dit toch met me moederbord te maken? zie je ik had moeten luisteren he! in me vorige topic wou ik deze gay moederbord kopen met onboard maar was van plan om later een pci kaart in te steken. Toen zeiden ze al van ja dan kan je beter eentje zonder onboard. niet geluisterd en nou voel ik'm.. :? En weet je waar ik me echt *** hard aan irriteer?? ZERCOM!! ik leg ze van alles uit inclusief bewijzen dat deze kaart gewoon niet deugd! nee hoor niet ruilen blijft niet ruilen! nu heb ik 170 euro aan een fabrieksfoute troep gegeven blijkbaar! en daarom zeg ik bestel nooit wat uit Zershit! want overal waar ik dingen heb teruggebracht zoals Databyte.nl pchut.nl en nog veel meer ruilen ze dingen gewoon zonder eromheen te lullen als Zercom!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...