Ga naar inhoud

Soort videogeheugen voor videokaart


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een ati radeon 4850 kopen met ddr3 geheugen, maar ik heb gehoord dat het beter is als het soort geheugen van de videokaart hetzelfde is als dat van je interne geheugen, omdat het na een tijdje geheugen van je interne geheugen af gaat nemen voor je videokaart. Of maakt dit helemaal niks uit als je een videokaart met veel geheugen hebt?
Link naar reactie
[quote:4c50c2bdc2="athos.95"]ik heb gehoord dat het beter is als het soort geheugen van de videokaart hetzelfde is als dat van je interne geheugen, omdat het na een tijdje geheugen van je interne geheugen af gaat nemen voor je videokaart.[/quote:4c50c2bdc2]En ik zou graag willen weten wie dit vertelt, want dit zou dan de eerste vorm van kunstmatige intelligentie zijn ... :lol: Klinkklare onzin dus, de geheugencontroller van de videokaart werkt onafhankelijk van die van het moederbord of de processor. Er zijn wel technieken waarbij een videokaart ook intern geheugen kan benutten (TurboCache of HyperMemory), maar dan gebeurt dat afhankelijk van je PC-instellingen, niet dat dat opeens na verloop van tijd gebeurt. En bij een HD4850 is er al helemaal geen sprake van benutten van (langzamer) intern geheugen, zo'n kaart heeft ook genoeg aan de 512MB VRAM die er (minimaal) op zit.
Link naar reactie
[quote:94cf4ad2f7="athos.95"]Ik had het eerst nagevraagd bij sansa computers.En ze zeiden dat het dan via het intern geheugen gaat, bij zware games.[/quote:94cf4ad2f7]Dan hadden die medewerkers met ruim 12 jaar ervaring toevallig net allemaal een dagje vrij. :wink: http://www.sansa.nl/particulier/sansa.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...