Ga naar inhoud

kapotte kaart?


Aanbevolen berichten

Tijdens het opstarten van een spel kreeg ik blauwe strepen op een plek waar die niet zouden moeten zijn tijdens dat scherm waar die was. Nadat alt-tab en ctr-alt-del het niet deden besloot ik om de pc handmatig af te zetten. Voor een seconde (nadat ik de power-knop had ingedrukt) kreeg ik een blue screen te zien. Maar niet lang genoeg om te kunnen zien wat de foutmelding was. Toen ik mijn pc opnieuw opstartte kreeg ik te zien dat er allemaal strepen door het beeld gingen. Dus ik de pc in veilige modus opgestart. Na een virusscan en spy-ware scan bleek de pc schoon te zijn. Dus ik de pc opnieuw opgestart, maar dan normale modus. Bij apparaatbeheer gekeken en zag daar een [b:5ccdf1459d]![/b:5ccdf1459d] bij mijn videokaart staan. Daarbij kreeg ik foutmelding code 010; Dat de kaart niet gestart was. Nadat ik hem eruit had gehaald, en me oude videokaart erin gezet had, drivers van de videokaart geinstalleerd had. Had ik normaal beeld zoals tie zou moeten zijn. Videokaart eruit, andere erin, hetzelfde doen en dan krijg ik het volgende; [quote:5ccdf1459d]De software die U voor deze hardware installeert: NVIDIA GeForce 8600GTS voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test, die op combatibiliteit test met Windows XP controlooert. Doorgaan met het installeren van deze software kan ertoe leiden dat dit systeem nu of in de toekomst instabiel wordt of niet meer juist werkt. U wordt aangeraden deze installatie nu te beëindigen[/quote:5ccdf1459d] Dat terwijl dat met mijn andere videokaart niet zo was. Ook niet toen ik deze eerder in me pc had gedaan. Na het installeren van de updates kreeg ik code 010 opnieuw, Het niet starten van de videokaart. Dus nu mijn vraag, kan ik mijn kaart als overleden zien of is er een ander probleem dat ik nog niet heb kunnen vinden. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik vermoed dat je de oude drivers niet goed verwijderd hebt, en ook de nieuwe niet goed geïnstalleerd. Oude kaart erin, oude drivers verwijderen, napoetsen met driversweeper in safemode, kaarten wisselen, nieuwe driver installeren in windows gewoon. Die melding wijst erop dat je geen whql driver hebt gebruikt. Dit leidt zelden tot problemen, maar je kunt de laatste whql versie bij nvidia wel downloaden en gebruiken.
Link naar reactie
Ik heb de oude drivers verwijderd via apparaatbeheer. Vervolgens pc opnieuw opgestart in veilige modus en met driversweep de resterende verwijderd. Kaart verwijderd en de "kapotte" er terug ingezet. Via de cd de drivers geinstalleerd en daarna de laatste driver die op uitgekomen was voor de 8-series. Vervolgens heb ik de pc opnieuw opgestart en geen verandering. Nog steeds geeft apparaatbeheer aan code010. De kaart is goed aangesloten maar werkt nog steeds niet. Kan ik hem nu wel als overleden aanschouwen? De kaart is 2 jaar oud en laatste tijd al wat problemen mee gehad qua oververhitting.
Link naar reactie
Nee, Ik heb niks veranderd aan andere instellingen van de pc. Ook wat mij opviel met de 8600 is dat er @ door het beeld heen staan tijdens het opstarten van de pc, terwijl bij de 6600 het beeld gewoon zwart is. Momenteel heb ik de 6600 weer in me pc gezet, aangezien deze wel zonder gebreken werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...