Ga naar inhoud

Voeding en videokaart


Aanbevolen berichten

Vandaag een GTX275 binnengekregen, aangesloten met 2x6 pins connector en hij werkt goed. Het probleem is alleen zodra ik een game opstart mijn voeding begint te zoemen. Varierend van hoog en laag. Nu gaf Repr mij het advies om het verloopkabeltje te gebruiken. Dat zijn 2 platte naar een 6 pins aansluiting. Nu heb ik in mijn kast alleen nog maar 1 zo'n platte aansluiting. Ik heb het gewoon geprobeerd met 1 platte aansluiting naar 6 pins, maar dan blijft het probleem ook. Ik heb nog wel een 8 pins connector over. Is daar mischien ook een verloopkabeltje voor naar 6 pins? Ik heb mijn overclock ook al teruggezet en de kaart undergeclockt. Heeft beide geen zin. Voor de foto hoe het zit: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=170618&start=780 Edit: Zelfs als ik ga scrollen op een internetpagina gaat ie licht zoemen. Oftewel meer stroom vragen=zoemen -.- E6750 @ 3 Ghz 4 GB RAM Nvidia GTX275, vandaag gekregen. 320 GB Harddisk Gigabyte P35C-DS3R Antec Sonata III met een 500 Watt voeding Twee 19 Inch scherm 1280x1024 Dit is van Hardware.info Meegeleverde Voeding Merk Antec Model Earthwatts EA-500 Vermogen 500 W Amperage 12 V - Rail 1 17 A Amperage 12 V - Rail 2 17 A Amperage 5 V 24 A Amperage 3.3 V 24 A Molex aansluitingen 6 FDD aansluitingen 1 SATA aansluitingen 4 PEG aansluitingen 2 Power knop op voeding
Link naar reactie
Met een multimeter. Softwarematig kan ook, maar is niet altijd betrouwbaar. Er zitten nogal wat spoelen en condensators in een voeding. Bij een bepaalde belasting kunnen die soms gaan trillen. Als dat net op een eigen frequentie van het een of ander zit, kan dat gaan meetrillen. Kan schadelijk zijn, maar meestal is het alleen maar irritant. Voedingen willen ook wel eens gaan piepen. Komt ook wel eens voor bij northbridge chips.
Link naar reactie
Hmm multimeter, ik weet niet of we die hebben. Dat ga ik even navragen. Welk programma meet spanningen? Ik moet er wel bij vertellen, hoe harder mijn videokaart moet werken, hoe harder die gaat zoemen de voeding. Dus neem bijvoorbeeld even Crysis. Ik zit in een groot vuurgevecht met ontploffing zoemt die harder dan dat ik naar de lucht kijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...