Ga naar inhoud

schermproblemen na microsoft update?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een vreemd schermprobleem en het valt mij op dat het na een automatische update van microsoft is ontstaan. Althans dat denk ik, anders is het puur toeval dat het daarna onstaan is. Mijn beeldscherm start erg moeilijk op. Hij schiet weer in de standby, het is net of de PC hem niet 'pakt'. Ik zie dan het scherm ook van donkerzwart naar lichtzwart 'flikkeren'. Ik weet niet anders hoe ik dat uit moet leggen. Er komt erg laat beeld en ik moet soms zelf nog een keer een harde reset doen alvorens het scherm doet. Dan start hij trouwens gewoon direct op. Met het scherm is niets aan de hand, is niet stuk ofzo, alles loopt goed en ik ben niet iemand die dingen installeert op de PC. Hij is dus schoon van alles. Ik installeer wel alle aangeboden automatische updates. Zo ook die van 10 Juni. Daar zat van alles is wat elke maand is maar ook deze: KB969898: Updatepakket voor ActiveX Killbits voor Windows XP kan dat er mee te maken hebben of is zoiets onzin? Wat doet die update, heeft het te maken met beeld etc? Misschien kan ik het dus zelf oplossen maar ik durf het niet zo om het te verwijderen omdat ik gene idee heb wat ik dan zit te doen. Als ik die update zou verwijderen via configuratie > software wat gebeurd er dan daarna? heb ik dat bestandje niet nodig?? zouden jullie kunnen aangeven of ik het zonder problemen dat updatepakket kan verwijderen en/of het uberhaubt te maken kan hebben met mijn opstartproblemen van het scherm? alvast hartstikke bedankt,
Link naar reactie
Alvorens je de PC wegbrengt, zou je nog kunnen proberen of je PC nog wel goed opstart in XP veilige modus. Waarin je eventueel via systeemherstel je PC weer kunt proberen goed te laten werken. Uitleg hierover staat in deze hyperlink over [url=http://www.windows-help-central.com/windows-xp-systeemherstel2.html]Windows XP Systeemherstel in veilige modus.[/url] Ook zou je nog kunnen posten om wat voor een merk/type PC/moederbord het gaat. En wat voor merk/type monitor gebruik je? Heb je eventueel de mogelijkheid die probleem PC te proberen op een andere monitor?
Link naar reactie
Hoi Jolo, bedankt voor je reactie. Ik heb er dus niet zoveel verstand van maar mijn monitor is een samsung syncMaster 730BF. Hij blijft dus knipperen op de standby en opeens na ongeveer 3 resets van de PC pakt hij hem. Heel vreemd. Monitor is ook niet stuk ofzo. Verdere gegevens heb ik niet zo bij de hand. Maar het is een krachtige AMD PC waar ik bijna nooi top installeer, dus ik kan er ook geen oorzaak voor vinden. De update, zoals ik hierboven beschreef, heeft er kennelijk toch niets mee te maken. Ik heb wel eens gehoord dat de videokaart langzaam aan kapot kan gaat en misschien ligt het daar dus aan. Dat veilige modus ding, ik durf het gewoonweg niet :( en ik heb niemand in de buurt die dat wel zou kunnen. Ook zo vervelend als je geen pc hulp in de buurt hebt :( Morgen breng ik hem een dagje weg naar de PC winkel. Daar hebben ze een eigen technische dienst. Dat vind ik persoonlijk wel makkelijk want dan heb je in de middag hem weer terug. Hopelijk vinden ze daar het probleem. Ik hoefde de monitor niet mee te nemen maar denk dat ik dat toch wel even doe voor de zekerheid. maar ik denk zelf dat het niet daaraan ligt. Sorry dat ik je dus niet meer gegevens kan geven Jolo. Ik ben gewoon geen PC vrouwtje. Bij mij moet hij het doen en dan is het goed :) Je vind me vast nu erg dom :( Ik laat het morgen weten wat eruit is gekomen. Bedankt voor je moeite en reactie Jolo. groetjes Loes
Link naar reactie
Nou het lag gewoon aan het beeldscherm. Gisteren heb ik jolozijn advies opgevolgd en even een andere aangesloten en ik had gelijk beeld. Mijn eigen er weer aan gehangen en geen beeld. Ja pas heel laat. Ik heb mijn vakantiegeld maar een deel aangebroken en mij een samsung syncMaster P2070 , 20 inch, widescreen aangeschaft. Wat een mooi beeld zeg. Wel even wennen aan breedbeeld maar het resolutie 1600*900 ziet het er prima uit. Opgelost dus. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...