Ga naar inhoud

Tv scherm als pc scherm


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik heb enkele weken geleden een nieuwe televisie gekocht. Daarbij heb ik een VGA kabel aangeschaft. Ik ben echter nogal onhandig met pc's en dergelijke, dus het lukt mij maar niet om het tv scherm te gebruiken als pc scherm. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik kan switchen tussen de schermen? Mvg, wouter
Link naar reactie
Standaardvraag: heb je de handleiding van je televisie geraadpleegd? Daar moet het antwoord op jouw vraag namelijk in staan. Je TV heeft als het goed is een aantal typen aansluitingen. Daarbij moet je denken aan SCART (voor bijvoorbeeld een 'ouderwetse' videorecorder of DVD-speler) en HDMI (voor het aansluiten van bijvoorbeeld een BluRay-speler, een mediacenter of een PC). Er zijn er meer, maar ik geef een paar voorbeelden ;) ! Wanneer je jouw PC wilt aansluiten, is het zaak om de juiste kabel aan de juiste aansluiting te koppelen. In je PC zit een videokaart, die het beeldsignaal naar je monitor of je TV moet sturen. Wanneer je bijvoorbeeld een videokaart met DVI-uitgangen hebt, kun je een DVI-naar-HDMI-kabel kopen en die gebruiken om je PC op je TV aan te sluiten. Vervolgens moet je met behulp van je afstandsbediening naar het juiste ingangssignaal zappen. Je hebt het kabelsignaal, het signaal van je videorecorder of DVD-speler, en, wanneer je alles goed gedaan hebt, het signaal van je PC. Wanneer je de TV als monitor wilt gebruiken, is het ook handig om je videokaart zo in te stellen, dat die het signaal goed doorgeeft aan je TV. Over het algemeen zijn daar standaardinstellingen voor beschikbaar in de software die bij je videokaart hoort. Tip: je kunt een boel informatie hierover op Internet vinden. Omdat ik jouw exacte situatie niet ken, kan ik alleen maar een algemeen verhaaltje schrijven. Zelf goed zoeken, goed lezen en wat dingen proberen doet vaak wonderen. En als je het dan nog niet snapt, kun je op een forum als dit beter uitleg geven door te zeggen wat je al hebt geprobeerd ;)
Link naar reactie
[quote:41c0dc36ad="El Barkhuysen"]Standaardvraag: heb je de handleiding van je televisie geraadpleegd? Daar moet het antwoord op jouw vraag namelijk in staan. Je TV heeft als het goed is een aantal typen aansluitingen. Daarbij moet je denken aan SCART (voor bijvoorbeeld een 'ouderwetse' videorecorder of DVD-speler) en HDMI (voor het aansluiten van bijvoorbeeld een BluRay-speler, een mediacenter of een PC). Er zijn er meer, maar ik geef een paar voorbeelden ;) ! Wanneer je jouw PC wilt aansluiten, is het zaak om de juiste kabel aan de juiste aansluiting te koppelen. In je PC zit een videokaart, die het beeldsignaal naar je monitor of je TV moet sturen. Wanneer je bijvoorbeeld een videokaart met DVI-uitgangen hebt, kun je een DVI-naar-HDMI-kabel kopen en die gebruiken om je PC op je TV aan te sluiten. Vervolgens moet je met behulp van je afstandsbediening naar het juiste ingangssignaal zappen. Je hebt het kabelsignaal, het signaal van je videorecorder of DVD-speler, en, wanneer je alles goed gedaan hebt, het signaal van je PC. Wanneer je de TV als monitor wilt gebruiken, is het ook handig om je videokaart zo in te stellen, dat die het signaal goed doorgeeft aan je TV. Over het algemeen zijn daar standaardinstellingen voor beschikbaar in de software die bij je videokaart hoort. Tip: je kunt een boel informatie hierover op Internet vinden. Omdat ik jouw exacte situatie niet ken, kan ik alleen maar een algemeen verhaaltje schrijven. Zelf goed zoeken, goed lezen en wat dingen proberen doet vaak wonderen. En als je het dan nog niet snapt, kun je op een forum als dit beter uitleg geven door te zeggen wat je al hebt geprobeerd ;)[/quote:41c0dc36ad] Bedankt, hier kan ik wat mee. Ja ik weet dat het een beetje een algemeen verhaaltje was, maar bij stopt mijn verstand van computers bij de woorden beeldscherm en toetsenbord ;) Ik zal eens kijken of het me nu gaat lukken. Thanks!
Link naar reactie
Graag gedaan :) Ik merk zelf wel eens dat andere gebruikers bij het geven van advies meteen met termen gaan lopen smijten, waar de gemiddelde vraagsteller nog nooit van gehoord heeft. Het klinkt misschien idioot, maar "Jip-en-Janneketaal" werkt meestal nog het beste. Overigens is het natuurlijk ook handig, wanneer je als gebruiker van je verschillende apparaten ook de handleidingen doorleest. Kennis opdoen over verschillende termen is ook aan te raden. Basiskennis over hetgeen er in je PC zit, is bijvoorbeeld erg handig. Dat je niet exact weet hoe het één en ander werkt, is niet erg, als je het principe maar snapt. Voor de specifieke kennis is dit forum dan weer een goede bron :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...