Ga naar inhoud

No video input


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik ben de laatste dagen tegen een probleem opgelopen. Wanneer ik de pc aanzet dan laadt hij normaal tot hij voorbij het windows scherm met het balkje is, dan valt het scherm even uit en zegt "entering sleep mode", om vervolgens wanneer ik het scherm aan en uit doe aan te geven "no video input". Vanzelfsprekend heb ik als eerste gekeken of dit aan de kabel/monitor lag door er een andere op te zetten, maar dat was niet het geval. Vervolgens leek het mij logisch dat er iets mis was met de videokaart, dus heb ik een andere videokaart (precies hetzelfde type) erin gestopt, en toen startte de computer wel goed op. Hieruit kan ik dus concluderen dat er iets mis is met de videokaart. Alleen is nu de vraag of hij echt defect is en vervangen moet worden. Het gekke is namelijk dat ik in de veilige modus wel met deze videokaart kan opstarten. Mijn vraag is dus, moet er ergens een instelling gewijzigd worden, of is de videokaart aan vervanging toe? (Ik gebruik een nVidia GeForce 6600) Met hoopvolle groet, joeri_low
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dit probleem heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik weet niet of het hetzelfde is maar dit was bij mij de oplossing: Als het goed is heeft je videokaart een tv-out o.i.d. Waarschijnlijk heb je een driver update gehad, en is je tv-out poort als primaire monitor ingesteld. dit betekent dat je TV het wél gewoon zou moeten doen. Als je een tv-out kabel hebt kun je die maar beter even aansluiten op een tv, en kijken of je daar wel beeld hebt. Zo ja, dan kun je je gewone monitor als primaire monitor instellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...