Ga naar inhoud

ATI HD2400 PRO incompatible?


Aanbevolen berichten

Dames, heren, Recentelijk heb ik een ATI 2400 PRO PCI kaart besteld om naast m'n bestaande PCIe kaart te zetten. Onder XP ging dit allemaal zonder problemen. Nu ben ik geupgrade naar Vista x64 (in mijn geval wel een upgrade...), maar nu krijg ik de driver niet meer werkend. De PCIe kaart doet het wel gewoon goed, maar als ik de ATI drivers installeer krijg ik de melding "Incompatible display adapter has been disabled. At leaste one display adapter on the system has been disabled because it's driver is not compatible with the driver for the VGA adapter.". Ik heb tot 3 keer toe de correcte driver gedownload vanaf de ATI site, zonder resultaat. In de device manager zie ik de kaart wel onder Display Adapter, maar met een geel uitroepteken ervoor, hij zit de kaart dus wel correct, het ding heeft ook de correcte naam in de device manager. Enig idee? Systeem: AMD m2n68-cm met phenom 9500 8 GB DDR Nvidia GeForece 9500 GT Vista x64 met alle laatste updates Any ideas? Onder XP werkt het allemaal zonder problemen.
Link naar reactie
*Tip 8 gb heeft echt geen zin :lol: * Denk dat je geluk hebt gehad dat het onder xp wel werkte... Vista is wat strenger mbt hardware eisen kort door de bocht vroeger mochten dingen van de driver (nieuwe directx api's) en nu moeten ze er zijn. Ben toch wel benieuwd wat je aanmoet met 8 gb in combinatie met een low end grafische kaart en een middelmatige cpu... buiten dat verbruikt een moderne game niet meer dan 1.5-2gb (en dan 900 mb voor vista erbij).
Link naar reactie
[quote:1f0b1d3e35="sdk"]*Tip 8 gb heeft echt geen zin :lol: * Denk dat je geluk hebt gehad dat het onder xp wel werkte... Vista is wat strenger mbt hardware eisen kort door de bocht vroeger mochten dingen van de driver (nieuwe directx api's) en nu moeten ze er zijn. Ben toch wel benieuwd wat je aanmoet met 8 gb in combinatie met een low end grafische kaart en een middelmatige cpu... buiten dat verbruikt een moderne game niet meer dan 1.5-2gb (en dan 900 mb voor vista erbij).[/quote:1f0b1d3e35] Doe veel virtualisatie ... dan is memory toch wel erg fijn :)
Link naar reactie
[quote:1746cfb5b8="sdk"][quote:1746cfb5b8="Repr"]ik denk inderdaad dat nvidia en ATI ruzie hebben. vraag me meer af waarom je 2 totaal verschillende low-end kaarten in je pc zet ipv 1 iets betere kaart.[/quote:1746cfb5b8] Waarschijnlijk weer die virtualisatie.[/quote:1746cfb5b8] dan zou 1 goede videokaart alsnog een stuk meer effect hebben :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...