Ga naar inhoud

VGA resolutie niet hoger dan 1600x1200


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik bij een kameraad er even Vista op gezet. Bij XP vernam hij al wat problemen enzo dus een schone installatie was wel van belang en dan gelijk maar even Vista erop gezet. Alles werkt primat. Vista up-to-date gebracht en driver staan er allemaal netjes op. Nu is het probleem dat de resolutie niet hoger kan dan 1600x1200. Hij heeft een 22 inch LG scherm (LG 2241S) en dan moet hij natuurlijk op een resolutie draaien van 1680x1050. Momenteel draait hij hem op 1440x900. Dit is natuurlijk wel goed te doen alleen soms met opstarten komen er rare flikkeringen op het scherm. Net of het scherm de resolutie niet goed wil weergeven. Eenmaal opgestart geen last maar toch.... Ik heb verscheidene drivers geprobeerd en heb ook bij Nvidia control panel de resolutie custom toegevoegd alleen hij komt niet bij display settings te staan.... Ik las dat meerdere mensen hier last van hebben. Met een DVI scherm werkt het wel in 1x goed alleen met VGA niet. De monitor heeft slechts een VGA input en op de videokaart zitten 2x DVI dus zit met een tussenstukje vast. Iemand enig idee? Probleem was er niet ibj XP, alleen Vista en W7 hebben er last van las ik. PS. Zijn PC specs: Core 2 Duo E8400 4 GB RAM Palit GeForce 9800GTX+ LG 2241S scherm
Link naar reactie
Problem solved! Na het lezen van meerdere forums met gebruikers met dezelfde problemen heb ik 1 goede oplossing kunnen vinden. Je moet gewoon je VGA kabel pakken en pinnetje 12 eraf breken/trekken. Ik had in het begin het verkeerde pinnetje te pakken..... Toen was de kleur groen helemaal verdwenen. Gelukkig was het maar een kabel die rond lag te slingeren. Toen goede pinnetje gemolt en toen kon ik de resolutie netjes omhoog gooien. Geen fout van drivers, maar gewoon van Windows Vista en Windows 7 die soms niet weten wat ze met een scherm aan moeten. Overigens moet je het als Generic [b:b6d11c29d2]Non-PnP[/b:b6d11c29d2] hebben staan in display settings.[/b]
Link naar reactie
[quote:8d2ac91847="sdk"]Vaak kun je de monitor ook installeren, werkte dat niet?[/quote:8d2ac91847]Zat geen CD bij en op de site van LG ook niets te downloaden. Hij heeft hem gekocht bij de mediamarkt en had er ook al helemaal geen kabels bij gekregen. Zat gewoon verpakt in de doos en zaten geen VGA kabel en stroomkabel bij. Erg teleurstellend. Gelukkig kon hij wel gewoon terug gaan met scherm en bon en dan kreeg hij de benodigde kabels er gewoon los bij. Had hij geen zin in en heeft gewoon bij lokale PC boer wat kabeltjes gehaald. Alles werkte altijd goed alleen Left 4 Dead en Mirror's Edge hebben het nooit gedaan onder XP én onder Vista (schone installatie's) Met het pinnetje gemolt dedens ze het ook niet. Hij heeft dus maar eens een andere kabel even van een PC gepakt en die erin gestopt en wat blijkt dat Vista (momenteel geïnstalleerd) het scherm ineens herkend als Plug 'nd play scherm en Left 4 Dead en Mirror's Edge het ook ineens doen. Normaal staat er dan op het scherm: Out of range, maar geluid doet dan wel... Naja nu heeft hij dus kabels omgewisseld met andere PC daar in huis die niet wordt gebruikt voor spellen etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...