Ga naar inhoud

Videokaart defect of systeem probleem?


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht maar ong. een half uur na installatie gaf de pc tijdens herstarten een luide beep en gaf vervolgens geen beeld meer en reageerde verder nergens meer op, pas zodra ik de kaart verwijderde en het scherm aansloot op de onboard videokaart kwam er weer leven in de brouwerij. De kaart daarna opnieuw in het systeem geplaatst en aangesloten dit keer géén beep maar ook geen beeld, de pc lijkt gezien de schijfactiviteit blijkbaar wel 'normaal' op te starten alsof er niks aan de hand is (alleen zonder beeld dus) de connector aangesloten op onboard zelfde reactie. De pc gewoon een nachtje uit laten staan(en van stroom af) dan maar en de volgende morgen aangesloten op videokaart, dit keer wel reactie :? ik ga naar de bios checken of pci express staat ingeschakeld ipv onboard(dit was het gewoon het geval) ga uit bios start opnieuw op : 'beeeeeep' :x zelfde probleem weer dus, alleen de kaart verwijderen hielp Nou zag ik in de bios de optie staan: 'PCIE heat spread spectrum' deze stond op 'disabled' zou het inschakelen hiervan baat kunnen hebben, of is de kaart gewoon defect of wordt deze te warm ofsow? (de koeling draait overigens gewoon en de kast stond gewoon open) het voorzichtig schoonzuigen van de slots had ook geen effect. De videokaart is een Sapphire Radeon HD 3650 512MB DDR2 PCI-E de voeding is een 420W (merk zal ik nog nakijken) Moderbord ECS Elitegroup Geforce6100pm-m2 met nvidia mcp61p chipset met Amd Dual core 5000 processor en 2GB DDR2 dual channel geheugen. iemand een idee wat hier steeds misgaat? gr, Lars
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...