Ga naar inhoud

Videokaart overleden?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week problemen bij het opstarten van mijn pc. Als ik op start krijg ik normaal het post scherm en het windows vista balkje dat hij aan het laden is, dan soms nog 1 seconden mijn bureaublad en dan verandert mijn scherm in rare strepen en blokken. Soms krijgt mijn beeldscherm dan gewoon helemaal geen signaal meer. In veilige modus start hij prima op. Na 2 of 3 keer proberen gaat hij uiteindelijk gewoon aan en is er niets meer aan de hand. Ik kan ook gewoon gamen zonder problemen. Is dit een videokaart die aan het overlijden is of wellicht toch iets anders? ps ik heb videodrivers al opnieuw geinstalleerd...
Link naar reactie
Het zijn niet echt strepen, het is meer alsof het hele scherm uit blokken bestaat. Ik zal de volgende keer even een foto maken. Inderdaad raar dat hij het na een paar keer wel gewoon doet. Vanavond startte hij dus ook gewoon in 1 keer op. Softwarematig zou toch niet moeten kunnen zou je zeggen, als hij het soms wel en soms niet doet, lijkt het me meer iets hardwarematigs? @The dragon: scherm is het niet, want scherm uit en aan zetten heeft geen effect, pc uit en aanzetten wel.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het probleem heeft zich uitgebreid. Folding@Home (GPUversie) draait niet meer, krijg ik na een minuut een systeem dat vastloopt met wederom roze blokjes, bij 3dMark06 idem dito. Denk dat er toch iets mis is met de kaart. Eens zien of Informatique haar garantieservice waarmaakt (omruil van defecte onderdeel binnen 1 jaar bij systemen).
Link naar reactie
heb je een overgeclockte kaart? factory overclocked of niet? hoe oud is de kaart? heb je oudere drivers geprobeerd, zit je fan nog goed vast? start die goed? is die schoon meestal als je strepen en blokjes krijgt is een overclock te hoog of word de core te warm. dat F@H dan niet werkt is vrij logisch als je vista gebruikt zou de aero interface misschien al genoeg load kunnen genereren, en dat de reden zijn waarom je in safe mode wel goed kan werken. waarom hij het soms wel goed doet is me een raadsel.
Link naar reactie
Kaart is niet overclocked, ook nooit geweest. Inmiddels heb ik het bij opstarten al een tijdje niet meer. Ik had ook een tijdje alleen LOTR:BFME2 gespeeld, en daar is er geen probleem (ook niet zwaar voor de grafische kaart). Echter zodra ik F@H aanzet, 3dmark06 of COD4 dan loopt hij vast... Ik heb de pc wat andere zware dingen laten doen om te stresstesten, geen problemen. Alleen zodra de grafische kaart het zwaar krijgt dan is het mis. @ Jax Dryke: ik ga verder niks solderen, het hele systeem is nog geen jaar oud. Ik ga er vrijdag even mee naar Informatique. Dat ze het probleem maar even oplossen toch? Ben er vrij zeker van dat het de grafische kaart is. Het zou heel wellicht de voeding kunnen zijn, maar dat lijkt me niet, dan zou het namelijk bij opstarten niet zijn (zoals het eerst wel was). To be continued...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...