Ga naar inhoud

Graag wat hulp!!


Aanbevolen berichten

Hallo ; Ik ben hier nieuw op deze website,omdat ik heb wat hulp nodig heb. Het probleem is als volgt. Ik heb sinds kort een nieuwe pc aangeschaft. -Intel Q9550 -Window Vista Home premium 64bit -4gb ram -Powercolor 4870x2 videokaart. Ik heb wat blu-ray films gedownload,en wilde deze nu kijken op mijn philips flatscreen. Heb de hdmi connector aan de achterkant van de videokaart geplaatst en de hdmi kabel verbonden met de hdmi ingang van mijn tv. Van mijn tv heb ik de digitale audio uitgang verbonden met de digitale ingang van mijn home cinema. Nu blijkt dat ik alleen maar stereo geluid krijg via mijn home cinema. Ik heb de specs gelezen van de videokaart en die ondersteund wel degelijk DTS en AC3 geluid. Kan een van jullie mij mss hier wat meer over vertellen. Grt John
Link naar reactie
Waarschijnlijk ondersteund je tv geen ac3 of dts. Dus wordt het door je tv als stereo naar je surround set gestuurd. Als je een SPDIF uitgang hebt op je moederbord kun je deze verbinden met je surround set. Het geluid gaat dan naar je surround set (als dts of ac3) en je beeld naar je tv. Precies wat jij wilt! :wink: Een andere oorzaak kan zijn dat je codec instellingen niet goed staan ingesteld. Dat betekent dat je geluid al gedecodeerd wordt voordat deze je pc verlaat. Dan krijg je ook stereo-geluid over je digitale uitgang. In dat geval moet je instellen dat de audio direct wordt doorgestuurd naar je set. Ik zou eerst die laatste eens proberen. Aangezien de eerste oplossing je waarschijnlijk extra geld kost in verband met het aanschaffen van een nieuw kabeltje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...