Ga naar inhoud

gtx295 vs gtx285


Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk zal 2 keer GTX285 sneller zijn op hoge resoluties omdat je dan meer geheugen hebt. Echter het is nog even koffiedik kijken aangezien de kaarten nog niet uit zijn. Waarom wil je echter zulke snelle kaarten. Is de rest van je systeem ook zo snel? Speel je op zulke hoge resoluties? Overigens is een enkele GTX295 wel een stuk goedkoper dan 2 keer GTX285 in SLI. (480 tov 650 euro)
Link naar reactie
ik wil graag op hoge resolutie gamen [om even op aran2 te reageren] en ik heb een 24" samsung monitor,[1920x1200]dus ik heb wel een beetje kracht nodig. Beide kaarten worden op tweakers al aangeboden,{gigabyte & evga] maar het kan zijn dat ze nog niet leverbaar zijn. Ik heb altijd in sli gegamed,en dat bevalt mij prima,maar ik kan natuurlijk altijd op een later moment evt een 2e gtx295 er bij kopen. Mijn specs: thermaltake toughpower 750 watt/core2duo E8600 3.3ghz/ Asus striker ll nse/ 2x2 gb corsair xms ddr3 1333mhz/win xp
Link naar reactie
[quote:44b8ba34ff="jean willem"]Nu is de prijs van de 285 nog hoog omdat Nvidia van de 280 af moet.[/quote:44b8ba34ff] Nou, dat valt wel mee, hoor... Ik heb een compleet systeem in bestelling staan met een GTX280. Vandaag heb ik kunnen regelen dat die wordt omgeruild met een GTX285! Kosten MINUS 7,50! Juist ja, die GTX285 was goedkoper dan de GTX280!
Link naar reactie
[quote:0ca4561ff3="sdk"]Als het nog niet is langsgekomen: voor games zonder sli dan wel slechte scaling is de 285 handiger omdat dit slechts 1 chip is... Dan ben je in dat geval dus beter af dan met de 295. Moet wel opmerken dat bij veel games die het niet ondersteunen de power ook niet nodig is, tenzij je op 2560 speelt.[/quote:0ca4561ff3] Da's ook de reden dat ik een 280 (nu 285) wilde: ik wil geen dubbele GPU. Geeft toch vaak gedoe. Bovendien is een van m'n vaste games FSX en die heeft er helemaal niets aan. Gaat eerder slechter draaien (met een X2 kaart tenminste).
Link naar reactie
Ik heb in het verleden nooit geen problemen gehad met 2 kaarten in sli. :D Hoe zal het gaan met de voeding? Gebruikt 1 gtx295 net zoveel stroom als 2 gtx 285?of zal het met mijn voeding geen probleem zijn met beide configuraties ? Ik weet dat de chips op een kleinere 55nm,en daarom ies minder verbruiken. By the way arjant2,een interessante review van anandtech.[bedankt hiervoor] Hier kun je toch duidelijk zien dat de sli configuratie [bijna overal] het snelste is,al wordt er wel op hele hoge resoluties getest[2560x1600]
Link naar reactie
[quote:c088440f33="plopskie"]Ik heb in het verleden nooit geen problemen gehad met 2 kaarten in sli. :D Hoe zal het gaan met de voeding? Gebruikt 1 gtx295 net zoveel stroom als 2 gtx 285?of zal het met mijn voeding geen probleem zijn met beide configuraties ? Ik weet dat de chips op een kleinere 55nm,en daarom ies minder verbruiken. By the way arjant2,een interessante review van anandtech.[bedankt hiervoor] Hier kun je toch duidelijk zien dat de sli configuratie [bijna overal] het snelste is,al wordt er wel op hele hoge resoluties getest[2560x1600][/quote:c088440f33] dat je geen problemen hebt betekend niet dat het sneller is... Fictief voorbeeld: grafische kaart A met 250 shaders Grafische kaart B met 2x200 shaders (sli) Game X: ondersteund sli met goede scaling Performance X: +40-50%-->280-300 shaders aan performance Game Y: geen sli dan wel slechte scaling (0-10%) Performance: 200-210 shaders Bij Game Y is de single oplossing sneller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...