Ga naar inhoud

Eerste Hulp Bij aanschaf grafische kaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Heb nog niet zo gek lang geleden een nieuwe pc aangeschaft, maar ben niet zo tevreden met de grafische kaart. Op dit moment gebruik ik een Nvidia Geforce 9500GS, maar ben toch op zoek naar een wat meer prestatie-gerichte grafische kaart. Heb een budget van (om en nabij) 150 euro maximaal. Bij het zoeken ben namen als de ATI4850, ATI4870 en de Geforce 9800GT tegengekomen, maar ben nu op zoek naar advies wat nou een verstandige keuze is. Ik ga het vooral gebruiken voor Photoshop CS4 en Games. Dit is mijn systeem: Acer MCP73PV Motherboard Intel Core 2 Quad 6600 @ 2.4GHz 2x 2048 MB DDR2 bij voorbaat dank:wink: groetjes
Link naar reactie
ja ben wel echt op zoek naar een goede grafische kaart, die de nieuwe games (GTA IV, FAR CRY 2, etc) toch wel op optimale instellingen kan draaien. @ WIMMIENORTONXP Met een beetje geluk is mijn budget gestegen met ongeveer 70 euro naar 220 euri :D. Ben hier helaas nog niet zeker van. Ben niet zo thuis op de hardware-markt maar als alles goed uitpakt zou een: 'Evga Geforce GTX260 - 896MB' er misschien ook nog wel in kunnen zitten. maar dan luidt mijn nieuwe vraag: 'stelt zo'n enorme grafische kaart nog speciefieke eisen aan mijn systeem, ik denk aan: voeding, behuizing, etc?' Want in dat geval gaat dat weer ten koste van mijn budget... Bedankt jullie reacties btw :wink:
Link naar reactie
Dat zal wel moeten gaan op jou systeem, Alleen de voeding is wel van belang. Wat heb je nu voor voeding? Overigens is de goedkoopste GTX260 238,- euro. Ik zou geen 4850 nemen, daar krijg je later spijt van gezien de kaarten die er nu verkrijgbaar zijn. Als je wat meer kan besteden zou ik minimaal voor een 4870 gaan of een GTX 260 inderdaad. Die 4850 die jij noemt vind ik behoorlijk aan prijs vergeleken met betere kaarten. Het hoge geheugen staat leuk in je CV, maar heeft geen enkele waarde tegenover een 4870 met 512MB.
Link naar reactie
[quote:0045caadc7="Dolley"]'stelt zo'n enorme grafische kaart nog speciefieke eisen aan mijn systeem, ik denk aan: voeding, behuizing, etc?'[/quote:0045caadc7]Ja, vertel eerst maar wat voor behuizing je precies hebt, van een merk PC? Zo ja, welk typenummer? Waar zitten de kastkoelers, hoe draaien ze en zijn er in die behuizing nog mogelijkheden om extra kastkoelers te plaatsen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...