Ga naar inhoud

SLI plus buget pci kaart voor 2e monitor (advies)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort een nieuwe desktop dell xps 630i met 2x Geforce 9800 in SLI. de bedoeling was om daar mijn niewe 23" tft monitor en mij (oude) 22" crt op aan te sluiten. dat je met SLI maar 1 monitor kan gebruiken kwam ik pas achter nadat het aansluiten van de 2e monitor niet werkte. Om nu de hele tijd SLI aan/uit zetten (+ reboot) is een beetje onzinnig naar mijn mening. er is nog wel ruimte voor een PCI kaart. (geen PCIe) ----- kan ik er gewoon een low buget pci videokaartje instoppen en daar de 2e monitor op aansluiten en het bureau blad daarnaar uitbreiden? als ik dan mijn CAD paket op het scherm wat aan de SLI kaarten zit neerzet werkt dat dan net als zonder extra scherm ? werkt het CAD paket dan niet/slecht als ik het op de 2e monitor die dan aan een buget PCI kaar zit neerzet ? ----- dacht zelf aan een GeForce FX 5200. Ik gebruik de 2e monitor vooral zodat ik naast mijn hoofdmonitor een extra scherm heb waarop ik iets op internet kan opzoeken en kan chatten terwijl ik op de hoofdmonitor mijn CAD/Simulatie paket draai (vandaar SLI). maar ik wil het ook graag voor flight simulator X gebruiken ( bv. als instrumentenpaneel) ideeen en suggesties en ervaring van anderen welkom.
Link naar reactie
[quote:d9cb3a2345="laurens23"]kan ik er gewoon een low buget pci videokaartje instoppen en daar de 2e monitor op aansluiten en het bureau blad daarnaar uitbreiden? als ik dan mijn CAD paket op het scherm wat aan de SLI kaarten zit neerzet werkt dat dan net als zonder extra scherm ? werkt het CAD paket dan niet/slecht als ik het op de 2e monitor die dan aan een buget PCI kaar zit neerzet ?[/quote:d9cb3a2345]Als je (grafisch) zware applicaties niet draait op je 2e monitor lijkt het me geen probleem. Sommige programma's kunnen btw raar gaan doen.[quote:d9cb3a2345="laurens23"]maar ik wil het ook graag voor flight simulator X gebruiken ( bv. als instrumentenpaneel).[/quote:d9cb3a2345]Dit lijkt me niet echt lekker, zelfs dat paneel met instrumenten lijkt me iets te veel van het goede voor een FX 5200.
Link naar reactie
hmmmm. mischien is het dan toch het handigst om de SLI uit te zetten en gewoon 1 monitor op bijde kaarten aan te sluiten. Voor de meeste symulatie software is het toch voornamenlijk de processor en niet de GPU die het werk moet doen. als ik dan Catia of zo draai moet ik SLI maar tijdelijk aan zetten. mischien kan ik dan beter mijn crt vervangen door een 2e tft scherm. in ieder geval bedankt voor de antwoorden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...