Ga naar inhoud

2e videokaart niet herkend


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Nvidia Geforce 7600GT Fatal1ty 256mb ddr3 en ik wil graag dit uitbreiden. Daarom heb ik nog een Nvidia Geforce 7600GT gehaald. Maar als ik hem aansluit herkent mijn pc het niet. De tweede videokaart is een Nvidia Geforce 7600GT XFX 256mb ddr3. Mijn moederbord ondersteund SLI dus daar zou het niet aan moeten liggen neem ik aan? Heb ook geprobeerd de 2 videokaarten te verbinden met elkaar met zo'n SLI-kabeltje van Asus maar dat werkte ook niet. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? De niewe videokaart is nieuw, heb hem net uit de verpakking gehaald. Hieronder de gegevens over mijn pc: Windows XP SP2 AMD X64 X2 4600+ 2GB werkgeheugen 500GB harde schijf 256MB Nvidia Geforce 7600GT Fatal1ty Asus M2N-E SLI moederbord 500W voeding
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Aan de hand van de manual op de site van nvidia heb ik de videokaarten aangesloten, ook verbonden met de sli-connector. alles is geinstalleerd en nu herkend windows mijn 2e videokaart :lol: maar nu heb ik een ander probleem, als ik de sli modus via nvidia aan zet krijg ik zwart beeld :cry: ik heb via everest home ff de kaarten bekeken en beide kaarten hebben een ander bios-versie. mijn vraag is nu, krijg ik het zwarte scherm hierdoor? ook nog een ander gegeven, als ik mijn nieuwe videokaart (xfx 7600gt) alleen heb aangesloten op mn moederbord in het eerste slot, heb ik hetzelfde probleem. ik dacht eerst aan dat dan mijn kaart niet werkt, maar dan zou windows hem niet moeten herkennen (toch?)
Link naar reactie
volgens de manual stond aangegeven dat ik de 2e kaart moest aansluiten en dan de driver installeren. heb dit gedaan. toen ging het nog goed. als ik dan bij nvidia control panel kijk, geeft ie aan dat sli mogelijk is. zodra ik dit aanzet geeft ie aan dat het scherm moet aanpassen (ofzo) en mogelijk sommige processen worden afgesloten, daarna gaat het mis. krijg zwart beeld. als ik mn pc opnieuw opstart krijg ik ook geen beeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...